Vijf op een rij: een blik in het leven van Koen Stevens

Vijf op een rij: een blik in het leven van Koen Stevens

Topondernemers zijn hot in België. Ze schitteren in diverse televisieprogramma's, komen uitgebreid aan het woord in kranten en tijdschriften, en worden door starters aanbeden als waren het rockgoden. Maar vaak laten deze vertrouwde sterren aan het ondernemersfirmament ons niet zo makkelijk toe in hun persoonlijke leefwereld, hebben we geen flauw benul van wat ze in hun vrije tijd doen, wat hun favoriete boek is en aan welke hobby ze graag geld spenderen. Je komt het allemaal te weten in onze rubriek ‘vijf op een rij’. Deze week: Koen Stevens, founder en CEO (of 'Word-of-Mouth Director' zoals hij zichzelf noemt) van Ambassify, wat een online platform is dat bedrijven en merken helpt om ambassadeurs te identificeren én te activeren.

Hoe kan je naast je drukke ondernemersbestaan het best ontspannen?

“Ik ga enorm graag naar theatervoorstellingen en muziekoptredens. Sinds ik twee zoontjes heb die zelf nog meer lawaai kunnen maken, is dat laatste eerder passief. Vroeger draaide ik zelf de plaatjes aan elkaar, terwijl ik mezelf vandaag eerder binnen het bedroom dj segment dien te catalogiseren.”

“Een paar uur ondergedompeld worden in de wereld van andere creatieve geesten is voor mij pure ontspanning. Ik spring op een regenachtige zondag dan ook graag in de wagen om in de IMAX-bioscoopzaal in alle rust van een film te genieten.”


Waaraan geef je graag geld uit?

“Ook al ben ik een verstokt en betalend Spotify-gebruiker, toch kan ik het niet laten om regelmatig klassieke vinylplaten te kopen. Een tripje naar de privésauna om even volledig te deconnecteren binnen een aangenaam kader werkt ook voor mij.”

“Kleding kopen stel ik dan weer altijd uit, omdat ik daar een grondige hekel aan heb. Ik wil die online services om kledij te bestellen binnenkort wel eens testen maar ik hoor daar gemengde verhalen over.”


Welk recent boek kan je iedereen aanraden? Waarom?

“Om eens niet Sapiens te noemen (nu doe ik het toch): From Impossible To Inevitable van Jason Lemkin (volg zeker ook zijn SaaStr blog en vooral zijn Twitter-account, of ga naar zijn conferenties for all things SaaS) - en Aaron Ross die bij Salesforce zijn divisie liet groeien naar 100 miljoen US dollar. Ik stuur zowel dit boek als zijn voorganger (Predictable Revenue) regelmatig als verrassing naar collega-ondernemers, die ik soms begeleid via verschillende coachingtrajecten.”

“Een pittig boek maar zeker ook een sterke aanrader is Principles van Ray Dalio.”


Wie tip jij als een beloftevolle start-up waar we de komende jaren nog veel zullen van horen?

“Ik vind Officient wel een leuke. Ik hou van start-ups die problemen oplossen die ik zelf dagdagelijks ondervind: loonadministratie is hier absoluut ééntje van. Dus ik denk dat ze de markt hier snel verder mee kunnen openbreken, zeker nu met hun recente partnership met Securex.”


Op welke realisatie ben je zelf het meest trots?

Het Ambassify-team dat ik samen hebben kunnen brengen rond onze centrale missie, binnen een heel horizontale structuur met veel ruimte voor eigen initiatief, en de cultuur die we zo hebben kunnen doen ontstaan.”

Het feit dat we praktisch geen verloop kennen, is eerder atypisch voor een B2B SaaS start-up en bewijst dat we niet slecht bezig zijn. Het vertrouwen dat we op deze manier konden winnen bij klanten als Bayer, Toyota, KPMG, Sodexo, Nationale Loterij, KBC,... is natuurlijk de spreekwoordelijke kers op de taart.”


Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 84.719 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief