Vijf op een rij: een blik in het leven van Saar Dietvorst

Vijf op een rij: een blik in het leven van Saar Dietvorst

Ondernemers zijn hot in België. Ze schitteren in diverse televisieprogramma's, komen uitgebreid aan het woord in kranten en tijdschriften, en worden door starters aanbeden als waren het rockgoden. Maar vaak laten deze vertrouwde sterren aan het ondernemersfirmament ons niet zo makkelijk toe in hun persoonlijke leefwereld, hebben we geen flauw benul van wat ze in hun vrije tijd doen, wat hun favoriete boek is en aan welke hobby ze graag geld spenderen. Je komt het allemaal te weten in onze rubriek ‘vijf op een rij’. Deze week: Saar Dietvorst, founder en managing director van manley, het Antwerpse agency voor strategische PR en contentcreatie dat tot voor kort Content Cats heette.

Hoe kan je naast je drukke ondernemersbestaan het best ontspannen?

“Ik kan mijn hoofd het best leeg maken door te sporten. Zo ga ik twee keer per week joggen en doe ik daarnaast ook aan high intensity- of krachttraining. Dat laatste vaak samen met mijn zoon die intensief aan atletiek doet. Andere sporten die me ongelooflijk ontspannen, zijn tennis en paardrijden.”

“In het weekend maak ik bewust tijd vrij waarin niets moet. Dan lees ik, spreek ik af met vrienden of hou me bezig in huis. Dat goede evenwicht tussen werken en ontspannen is belangrijk om ook die extra mile te kunnen gaan op werkvlak wanneer het nodig is.”


Waaraan geef je graag geld uit?

“Ik geef met plezier geld uit aan lekker eten, wijn, mooie kleren en aan mijn zoon (lacht). Ook aan reizen, alhoewel dat voor mij zeker niet altijd duur hoeft te zijn. Ik kampeer bijvoorbeeld heel graag. Maar ook ‘back to nature’ mag voor mij gerust met het nodige comfort erbij.”

“Vorig jaar heb ik een trektocht te paard gedaan in Frankrijk, van gîte naar gîte, met ‘s avonds telkens een gastvrije ontvangst en een eenvoudige maar heerlijke maaltijd. Ook citytrippen doe ik graag.”


Welk recent boek kan je iedereen aanraden? Waarom?

“Ik heb net Middle England van Jonathan Coe uit. Absoluut een aanrader, niet alleen omdat het boek ontzettend goed geschreven is en de clevere, Britse humor me regelmatig luidop deed lachen. Maar ook omdat ik ontzet was over de grote herkenbaarheid van de politieke en maatschappelijke situaties die in het boek worden beschreven.”

“Het boek speelt zich af voor, tijdens en na het Brexit-referendum, en beschrijft het scala aan emoties die ertoe geleid hebben. Het toont voor mij ook aan hoe onderhevig samenlevingen zijn aan specifieke krachten waar we als burger weinig vat op hebben, in welk deel van de wereld we ook leven. Actie en reactie. Middle England had zich evengoed in Vlaanderen kunnen afspelen, of in de States.”


Wie tip jij als een beloftevolle start-up waar we de komende jaren nog veel zullen van horen?

“Ik ben enorm opgetogen over de vooruitgang die scale-up FibriCheck boekt. Dat is een Belgische app die verborgen hartritmestoornissen opspoort, waarbij artsen hun patiënten vanop afstand kunnen monitoren en opvolgen. Ze zijn niet alleen de eerste FDA-gecertificeerde medische app - waardoor ze de streng gecontroleerde Amerikaanse markt mochten betreden - ze gaan ook duurzame samenwerkingen aan met bedrijven als Samsung en Fitbit.”

“Ik geloof ook sterk in de technologie van de Belgische scale-up Turbulent, die een microwaterkrachtcentrale ontwikkelde. Voor afgelegen gebieden die nauwelijks toegang hebben tot betrouwbare energie, gaat daardoor een heel nieuwe wereld van mogelijkheden open.”

Op welke realisatie ben je zelf het meest trots?

“Ik ben heel trots op het feit dat zoveel van onze klanten ons vinden via mond-aan-mond reclame. Innovatieve bedrijven die op zoek zijn naar een flexibel, kwalitatief en internationaal PR-agency krijgen vaak van verschillende onafhankelijke bronnen de naam ‘manley’ te horen. Dat geeft me veel voldoening, want daarin schuilt een groot vertrouwen, en dat is wat wij nodig hebben om goed aan public relations te kunnen doen.”

“Ook journalisten geven aan dat ze ons ‘top’ vinden. Ik ben ook enorm trots op mijn huidig team, dat enorm gedreven is en elke dag samen met mij het onderste uit de kan haalt om onze klanten te servicen en de beste resultaten te boeken.”

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 84.799 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief