Vijf op een rij: een blik in het leven van Wout Meuleman

Vijf op een rij: een blik in het leven van Wout Meuleman

Topondernemers zijn hot in België. Ze schitteren in diverse televisieprogramma's, komen uitgebreid aan het woord in kranten en tijdschriften, en worden door starters aanbeden als waren het rockgoden. Maar vaak laten deze vertrouwde sterren aan het ondernemersfirmament ons niet zo makkelijk toe in hun persoonlijke leefwereld, hebben we geen flauw benul van wat ze in hun vrije tijd doen, wat hun favoriete boek is en aan welke hobby ze graag geld spenderen. Je komt het allemaal te weten in onze rubriek ‘vijf op een rij’. Deze week: Wout Meuleman, co-founder van BeerSelect, een Gentse start-up die lokale micro-brouwerijen ondersteunt op vlak van sales, marketing en distributie door een selectie van hun bieren in de markt te zetten. In het voorjaar van 2019 openden BeerSelect zijn gloednieuwe brouwerij, meteen ook de grootste van de Arteveldestad.

Hoe kan je naast je drukke ondernemersbestaan het best ontspannen?

“In normale tijden zit ik één keer om de twee weken in de tribune van het Jan Breydelstadion vurig te supporteren voor mijn favoriete voetbalploeg Club Brugge. Het zijn de enige 90 minuten waarop ik volledig vrij van stress ben. Vaak neem ik dan een kameraad of collega mee, maar het is één van de weinige plekken waar absoluut niet over het werk wordt gesproken!”


Waaraan geef je graag geld uit?

“Ik ben maar een kleine zelfstandige hoor (lacht)! Iets waar ik nooit op zal besparen, is wanneer iemand bij mij thuis komt eten. Dan wil ik dat het écht goed is, en ook voldoende: elke keer weer maak ik veel te veel eten klaar voor mijn gasten.”


Welk recent boek kan je iedereen aanraden? Waarom?

“Ik ben eigenlijk helemaal geen boekenlezer, maar ik heb me laten verleiden door Dirk Van Doorselaer die ik een paar maanden geleden leerde kennen. Hij tipte me het boek ‘Maak van je merk een held’ van ex-reclamemaker Guillaume Van der Stighelen. Het is een boek dat ontzettend vlot leest en zeer interessante inzichten biedt, onder meer over de gelijkenis tussen heldenverering en merkentrouw. Zelf heb ik er echt iets aan gehad, dus wat mij betreft, is het zeker een aanrader.”


Wie tip jij als een beloftevolle start-up waar we de komende jaren nog veel zullen van horen?

“Er is er eentje die er met kop en schouders bovenuit steekt en dat zijn de mannen van de Gentse start-up TechWolf. Bijzonder intelligente gasten met heel veel drive en power. TechWolf is echt zotte dingen aan het doen rond technologie en AI, allemaal dingen waar ik zelf niks van begrijp (lacht). Daar gaan we zeker en vast nog van horen, en het zal volgens mij niet zo gek lang meer duren!”


Op welke realisatie ben je zelf het meest trots?

“Wanneer we nieuwe leveranciers of andere geïnteresseerden ontvangen voor een meeting, dan vind ik het fantastisch dat die mensen steeds weer grote ogen trekken om de brouwerij - de grootste van Gent nota bene- in levende lijve te kunnen zien.”

Niemand had durven denken dat de drie ‘snotneuzen’ van 23 tot 24 jaar er effectief in zouden slagen om een brouwerij uit te bouwen tot wat ze vandaag is, zonder enige voorkennis maar met veel passie, lef en doorzettingsvermogen.”

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 84.827 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief