Froomle-CEO Koen Verstrepen

Froomle, high tech spin-off van het Adrem Data Science Lab van de Universiteit Antwerpen, heeft 1,5 miljoen euro opgehaald in een nieuwe investeringsronde. Die werd geleid door PMV en Invistrax. Met het kapitaal wil Froomle AI-leider worden in online gepersonaliseerde consumentenervaringen.

“Ik vind het geweldig om de kracht van AI te ontsluiten voor een heel nieuw scala aan consumentenervaringen”, aldus Koen Verstrepen, CEO bij Froomle. “De toepassing van krachtige AI zou niet beperkt moeten blijven tot de grotere spelers in media en e-commerce. We staan dan ook te popelen om krachtige AI toegankelijk te maken voor een veel breder segment van de markt.”

“We zien Froomle als toekomstige AI-leider op wereldniveau”, vult Hendrik Vanmaele, Founding Partner bij Invistrax, aan. “Hun kennis, ervaring en bewezen resultaten op het vlak van AI-prestaties zijn cruciaal in een wereld waar AI al te vaak gebakken lucht is. Voeg daarbij hun ontwikkelingen om hun krachtige AI-technologie toegankelijker en betaalbaarder te maken, en succes wordt onvermijdelijk.”