Stanley/Stella-founder Jean Chabert

Het toonaangevende B2B-kledingmerk Stanley/Stella bestaat tien jaar en viert dat met de aankondiging van grote ambities: de opening van een hoogtechnologisch distributiecentrum in het Verenigd Koninkrijk, een charter dat de inspanningen rond duurzaam ondernemen in het hele netwerk verder zal verbeteren, een nieuw logo én de lancering van het merk Stanley/Stella in de VS.

Stanley/Stella, dat duurzame en ethisch geproduceerde kledij produceert en distribueert, verwacht dit jaar een omzet van 175 miljoen euro. Daar moet de opening van een gloednieuw geautomatiseerd en gerobotiseerd distributiecentrum in het Verenigd Koninkrijk bij helpen, net als de ambitie om de VS te veroveren.

“De afgelopen tien jaar heeft ons bedrijf elk jaar een recordgroei geboekt”, aldus founder Jean Chabert. “We zijn momenteel actief in 34 landen, maar zien veel mogelijkheden om Amerikaanse bedrijven te overtuigen van onze visie op duurzame mode en personalisatie. We zijn ons ervan bewust dat dit een lang en moeilijk parcours zal zijn, maar we willen ervoor gaan. Daarom zijn we begonnen met het aanwerven van een team om onze activiteiten in de VS uit te bouwen.”