Deze zomer organiseren de Junior Argonauts opnieuw ondernemerskampen voor jongeren. De Junior Argonauts helpen jongeren in hun ontdekkingstocht naar wat ze écht graag doen door creativiteit en ondernemerschap op een unieke manier met elkaar te verbinden. Via de samenwerking met de bedrijfswereld leren de jongeren om hun creatief talent om te zetten in een concrete business case.

Jongeren van 13 tot 17 jaar worden gedurende vijf dagen ondergedompeld in een wereld van innovatie, creativiteit en ondernemerschap. Ze worden daarin begeleid door experts van partners Start it @KBC, de Cronos groep, Craftworkz, Veritas, Kringwinkel en UNIZO Provincie Antwerpen. Naast het vertrouwde mode-ondernemerskamp, breidt Junior Argonauts dit jaar het aanbod uit met drie nieuwe thema’s. De vier thema's die de Junior Argonauts aanbieden, zijn de volgende:

Personal Branding: Zet jezelf digitaal in de markt

Jongeren leren hoe ze zich kunnen profileren op social media en andere kanalen via vloggen, bloggen, fotografie en andere technologieën. Samen werken ze aan hun tone of voice, verhaal, doel en content. Ze gaan naar huis met een content- en ondernemingsplan om hun passie en talent op een nieuwe manier in de kijker te zetten.

Fashion: Onderneem en start je eigen modelabel 

Jongeren ontwerpen, maken en pimpen hippe kledingstukken, schrijven een business plan, werken aan online en offline communicatie en verkopen hun collectie voor een goed doel in de pop-up shop. Hierin worden ze begeleid door échte mode-ontwerpers, stylisten, marketing professionals en persoonlijke coaches. Junior Argonauts werkt hiervoor samen met Veritas, Kringwinkel en UNIZO Provincie Antwerpen.

Robots: Bouw je personal assistent met robots en artificiële intelligentie

Naast robots bouwen en programmeren, leren de jongeren ook hoe ze een echte meerwaarde kunnen creëren. Zo kan je met robots en artificiële intelligentie bijvoorbeeld mensen helpen bij het uitvoeren van taken en het nemen van beslissingen. Op de laatste dag van het ondernemerskamp presenteren de jonge ondernemers hun business case aan een professionele jury die bestaat uit experts van Technopolis, de Cronos groep en The Argonauts. 

Food: Publiceer je eigen kookboek

In een professionele keuken leren jongeren van doorwinterde koks hoe ze gerechten kunnen samenstellen, voorbereiden, bereiden en presenteren. Eens de gerechten op punt staan, wordt het resultaat gebundeld in een online kookboek. De jongeren gaan naar huis met een schat aan eigen recepten en een zelfgemaakt kookboek dat ze met vrienden en familie kunnen delen.

Meer info vind je op www.juniorargonauts.be/ondernemerskampen