Je privacy claimen is ‘hip’

Je privacy claimen is ‘hip’

Dit stuk is een samenwerking tussen Bloovi Studio & delaware | digital

De tijd dat de marketeer meester was over je persoonlijke gegevens, lijkt meer en meer te verdwijnen. Europa dreigt alles aan banden te willen leggen maar komt maar moeizaam uit de startblokken. Ministers en staatssecretarissen praten graag met Facebook e.a. en claimen electoraal te werken om onze privacy veilig te stellen. Maar ik neem het heft nu al in eigen handen. Waarom? Omdat ik het wel leuk vind onder vrienden om te kunnen zeggen ‘dat ze niks van mij mogen weten’.

Soms wel – soms niet

Ik haat het als ik ongevraagde, (on)gepersonaliseerde emails krijg (86% van alle nieuwsbrieven bevat ongepersonaliseerde push cfr. onderzoek van delaware I digital i.s.m. Karel de Grote Hogeschool – publicatie verschijnt in oktober 2016). En dus houd ik er sinds enige tijd een nieuwe hobby op na: zoeken naar de verborgen knop om me uit te schrijven.

Driver’s seat

Het is mijn leven, mijn gedrag en mijn kostbare tijd, dus ik verkies om in de driver’s seat te zitten van mijn profiel. Laat mij dan ook kiezen hoe en waar ik mijn gegevens wil inzetten. Wat denkt u van een overzichtelijk dashboard waarin ik met een paar klikken mijn profiel kan updaten zodat u beter begrijpt wat ik wens. Want dat is toch wat u wil? Mij als klant beter bedienen, juist?

Vragende partij

Ondanks het feit dat ik alles doe om mijn hoeveelheid aan mails te verminderen, ben ik wél bereidwillig. Bereidwillig om zelfs mijn aankoopgedrag volledig te delen als ik vind dat het mij meerwaarde oplevert.

Lees wel, beste Chief Digital Officer, ik zal zelf eerst bepalen of er meerwaarde is voor mij. Mijn gegevens mogen niet dienen om uw hele resem aan andere producten aan mij op te dringen, enkel en alleen omdat u een sales target hebt.

Het zou me eindeloos interesseren als u gebruik zou maken van de laatste technologische mogelijkheden om mij predictieve voorstellen te geven die mijn leven makkelijker maken. Maar ik weet niet of u daar al klaar voor bent, beste Chief Digital Officer.

Noot van de redactie: opinies vertegenwoordigen niet noodzakelijk de mening van Bloovi. Indien je het niet eens bent met de auteur en zelf een opinie wil schrijven, laat het ons weten via info@bloovi.be

Dit stuk is een samenwerking tussen Bloovi Studio & delaware | digital

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 84.639 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief