Belgisch SaaS-platform Qualifio haalt 3 miljoen euro op

Bloovi Redactie
Door Bloovi RedactieOndernemen
Belgisch SaaS-platform Qualifio haalt 3 miljoen euro op

Qualifio, de Europese marktleider in software voor interactieve marketing en datacollectie, haalt €3 miljoen op in Serie A investeringsronde. De investeerders zijn het Gentse Volta Ventures, een van de meest actieve VC fondsen in België, en SRIW (Société Régionale d’Investissement de Wallonie), de investeringstak van het Waalse Gewest.

In 2011 lanceerde Qualifio een SaaS-platform dat haar klanten toelaat om hun online publiek te entertainen met allerlei soorten campagnes, gaande van quizes, wedstrijden en formulieren tot videogalerijen en animated games. Tegelijk verzamelt het platform ook data over de doelgroep. Qualifio wordt gebruikt door meer dan 400 merken over heel Europa, waaronder Kinepolis, RSCAnderlecht, Carrefour, L’Oréal, Decathlon, VRT en TF1.

Olivier Simonis en Serge Rappaille, mede-oprichters van Qualifio en respectievelijk CEO en CTO, leggen uit: “Tot nu toe is Qualifio altijd gegroeid door middel van eigen investeringen. We voelden echter dat het momentum goed zat om onze groei te versnellen door het bedrijf een sterker financieel draagvlak te geven. De Europese markt is erg dynamisch en de vraag naar slimme oplossingen voor dataverzameling en klantsegmentering blijft groeien. Zeker met het oog op de GDPR-wetgeving die eraan komt. In Volta Ventures en SRIW vonden we de perfecte partners om deze groei te ondersteunen in de komende jaren.”

Het team achter Qualifio

Frank Maene, Managing Partner van Volta Ventures, verwelkomt Qualifio alvast met open armen: “We waren onder de indruk van de veelzijdigheid van het product, dat niet-technische mensen toelaat om online in dialoog te gaan met klanten en prospecten. We hadden ook heel positieve feedback van klanten gekregen. We kijken er naar uit om met het Qualifio-team te werken en de internationale groei van het bedrijf te versnellen.

De investeringen zullen gebruikt worden om verder te bouwen aan het Qualifio-platform en haar positie te verstevigen als de referentie in engagement van online communities en datacollectie. Daarnaast heeft Qualifio ook plannen om naar Duitsland en Scandinavië uit te breiden. Momenteel heeft het platform al kantoren in Louvain-la-Neuve, Parijs, Amsterdam en Madrid.