Klimt het aandeel Tesla binnenkort boven de $1.000?

Klimt het aandeel Tesla binnenkort boven de $1.000?

Het aandeel Tesla (NASDAQ: TSLA) staat al een hele tijd in vuur en vlam. Het aandeel steeg met meer dan 600% sinds begin 2020 en maakte van Elon Musk de rijkste mens ter wereld.

Bill Selesky (Senior Research Analyst at Argus Research) voorspelt dat het aandeel dit jaar nog boven de $1.000 zal stijgen. Hij beschouwt het als een koopwaardig aandeel. Zelfs aan de huidige prijs ($822 op het moment van dit schrijven). Investeerders kunnen volgens hem dus nog 20% rendement en meer behalen.

Onbetwiste leider in electric vehicles

Tesla is sowieso de onbetwiste leider op het gebied van elektrische voertuigen (EV’s). Of dit de komende jaren zo zal blijven in een markt waar vele andere merken ook sterk hun eigen EV’s aan het produceren zijn, valt af te wachten. Eén ding is zeker, elektrische wagens zijn de toekomst en is een snel groeiend segment binnen de autoverkoop.

Selesky gelooft erin dat Tesla goed gepositioneerd is om uit te breiden op de Chinese markt en geeft aan dat de nieuwe regering Biden kortingen en nieuwe belastingvoordelen zal bieden om consumenten aan te moedigen EV's te kopen. Daar profiteert elk merk van maar volgens Selesky geldt dat voor Tesla nog veel meer ten opzichte van de rest.

Tesla als love brand

Zelf ben ik ondertussen al meer dan vier jaar Tesla eigenaar en rijder (model X). Destijds koos ik om verschillende redenen voor dat specifieke merk. Allereerst wou ik koste wat kost elektrisch rijden. Alle discussies ten spijt met mensen in mijn omgeving die met redenen afkwamen om het (nog) niet te doen. Verder hield/hou ik enorm van het merk Tesla en de mens Elon Musk. Waar het merk en de man voor staan, de visie, de missie, hoe hij een markt heeft opengebroken en in zijn missie is geslaagd om elektrisch rijden tot een realiteit te brengen waar andere industrieën en lobbygroepen dit jarenlang hebben proberen tegen te houden.

Met heel veel boldness in zijn leiderschap en communicatie. I love it.

Als je je tijd en geld spendeert aan merken en bedrijven waar je van houdt en daar consument van bent, dan zou je er eigenlijk ook mede-eigenaar van moeten zijn

Niet zo lang na mijn aankoop van de wagen ben ik ook gaan beleggen in het aandeel Tesla. Eerst een paar aandelen, dan nog een paar, vervolgens nog een paar. Ik heb dus mee kunnen profiteren van die koersstijgingen.

De reden waarom ik koos voor Tesla aandelen was vanuit een filosofie die ik ooit las in een boek van Anthony Robbins. “Als je je tijd en geld spendeert aan merken en bedrijven waar je van houdt en daar consument van bent, dan zou je er eigenlijk ook mede-eigenaar van moeten zijn”. Met andere woorden. Ik hield van het merk Tesla, de innovatieve visie en was er eigenaar van, dus waarom er geen aandelen van bezitten?

Net de sterkte van het merk en met Elon Musk aan het roer maakt van Tesla een love brand. Love brands hebben veel toekomstpotentieel, ook op de beurs.

Toekomst van het aandeel Tesla

Belangrijk om te vermelden is dat Selesky niet de enige analist is met een koersdoel boven de $1.000. Colin Rusch, analist bij Oppenheimer, heeft een koersdoel van $1.036, waarmee hij het meest optimistisch is van al zijn collega’s op Wall Street.

Sommigen denken zelfs dat deze voorspellingen uiteindelijk nog conservatief kunnen zijn. Er waren veel twijfelaars toen Tesla vorig jaar aankondigde dat het een half miljoen voertuigen wilde leveren. Toen het stof was neergedaald in 2020, had het bedrijf 509.727 voertuigen geproduceerd en 499.550 geleverd. Waarmee het zijn enigszins gewaagde prognose net niet haalde. Je moet het maar doen, middenin een pandemie!

In samenhang met zijn recente winstrapport, communiceerde Tesla het volgende: “In de komende jaren verwachten we een gemiddelde jaarlijkse groei van 50% wat betreft leveren van onze voertuig. In sommige jaren kunnen we sneller groeien, wat naar verwachting het geval zal zijn in 2021.” Als die prognose ook maar in de buurt komt van de realiteit, kan het Tesla-aandeel nog veel hoger gaan.

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 88.442 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief