imgZine en The Reference/Mobile kondigen partnership aan

imgZine en The Reference/Mobile kondigen partnership aan

Vandaag kondigen de mobiele tak van het Belgische web agency The Reference en real-time social magazine platform provider imgZine een nieuw partnership aan. Deze samenwerking zal imgZine 's slimme en kosteneffectieve mobiele publishing oplossing naar het divers klantenbestand van The Reference brengen.

imgZine

imgZine werd opgericht in 2011, geïnspireerd door het succes van apps zoals Flipboard, Pulse en Zite. De uitgeverswereld stond toen net voor de omwenteling, gedreven door de opkomst van mobiele apparaten en de behoefte aan technologische innovatie, waarmee uitgevers vandaag de dag nog steeds worden geconfronteerd. 

Om de ‘content owners’ te helpen deze veranderingen in het landschap van hun industrie te omarmen, wilde imgZine uitgevers voorzien van een gemakkelijke manier om hun eigen branded real-time magazines te maken voor smartphones en tablets. Het werd al snel duidelijk dat het imgZine platform niet alleen geschikt was voor uitgevers, maar ook zeer interessant is voor bedrijven en organisaties.

Platform

De imgZine platform bestaat uit een content publishing platform, native tablet en smartphone apps en een analytics dashboard. Het platform stelt bedrijven in staat om prachtig ontworpen realtime magazine apps voor mobiele apparaten, en op basis van bestaande content, te creëren. Geen extra bewerking, IT of design nodig. Dit maakt de propositie van imgZine ideaal voor bedrijven die dure oplossingen op maat of aanvullende productie van content willen voorkomen.

The Reference/Mobile

Frederic Schroyens, head of mobile & tablets bij The Reference/Mobile: 'Bedrijven worden geconfronteerd met de groeiende uitdaging te moeten communiceren via alle verschillende kanalen die vandaag worden gebruikt door hun klanten of medewerkers. Mobile devices krijgen elke dag een steeds groter deel van de aandacht van het publiek. imgZine helpt bedrijven hun relevantie in dit mobiele tijdperk te behouden door middel van een kosten efficiënte cross-platform oplossing, evenals een veilige omgeving. Social media integratie en krachtige analytics helpen bedrijven de juiste beslissingen te nemen en snel te handelen, terwijl lezers zo steeds meer verleidelijke content ervaringen en slimme filteropties voorgeschoteld kunnen krijgen. We zijn erg blij om het imgZine platform te kunnen presenteren aan onze klanten vanaf vandaag.'

De samenwerking is ook van strategisch belang voor imgZine. 'We zijn erg blij met de samenwerking met The Reference', zegt Bert Kok, mede-oprichter en president van imgZine . 'Als full-service digital agency heeft The Reference een grote staat van dienst in België en Europa, ook via Emakina Group. We kijken ernaar uit om samen met hen onze innovatieve oplossing naar de Europese markt te brengen'.

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 84.798 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief