Slimme marketeers weten dat huidige klanten behouden dé beste strategie is om omzet te verhogen. Loyale klanten zijn vaak niet groter dan 20 procent van het totale klantenbestand maar zijn wél verantwoordelijk voor 80 procent van de omzet. Leer hoe je via een persoonlijke aanpak klanten kan heractiveren:

In onderstaande whitepaper leer je via twee concrete processen hoe je jouw 'ingedommelde' klanten terug tot jouw actief klantenbestand zal kunnen rekenen. Dat doe je via een persoonlijke aanpak die werkt. Volgens Silverpop, een marketing automation tool dat eigendom is van IBM, kan dat erg simpel. 

In hun whitepaper tonen ze aan de hand van twee concrete processen hoe je een persoonlijke aanpak in elkaar kan zetten én kan automatiseren aan de hand van slimme en persoonlijke e-mailmarketing campagnes. 

Concreet krijg je er tips in het versturen van gepersonaliseerde e-mailcampagnes die rekening houden met het gedrag van jouw klant. Data is hierbij dé sleutel tot succes. Hoe je de data verzameld en slim kan inzetten lees je in de gratis whitepaper.  In de whitepaper staan oplossingen voor volgende vragen:

  • Hoe kan je jouw ‘ingeslapen’ klanten gaan identificeren
  • Hoe je hun koopgedrag nieuw leven kan inblazen
  • Hoe je een relevante workflow opstelt om je klanten te heractiveren