Newsletters

GDPR van A-Z


Tot eind juni 2018 kan je via deze dos­sier­pa­gi­na alles volgen over GDPR (General Data Protection Regulation).

Alles wat je moet weten om klaar te zijn tegen 25 mei 2018.

GDPR GDPR
Wat wordt de volgende GDPR?
GDPR
Nieuwe technologie grijpt ons regelmatig naar de keel. Omdat het ons leven overhoopgooit of omdat het een belangrijke wetswijziging teweegbrengt. De GDPR en de gekte die het met zich meebracht, is hier een mooi voorbeeld van. Wat kunnen we hieruit leren en, misschien bel…
E-book: alles wat je na 25 mei 2018 moet weten over de GDPR
GDPR
  • opslaan
GDPR. Vier letters. Meer was er niet nodig om menig bedrijfsleider, marketeer of HR-verantwoordelijke wekenlang, soms maandenlang uit de slaap te houden. De gevreesde deadline van de General Data Protection Regulation zijn we intussen al even gepasseerd maar 25 mei 2018 …
GDPR: nieuwe spelregels vragen om nieuwe tactiek
GDPR
  • opslaan
De GDPR heeft de marketingwereld in ons land flink dooreengeschud. Heel wat marketeers zijn in de storm van de afgelopen weken het noorden wat kwijt geraakt. Professor Dr. Ingrid De Poorter van het Gentse advocatenkantoor De Groote - De Man speelt daarom even voor poolst…
4 op 5 Vlaamse bedrijven nog niet klaar voor GDPR
GDPR
Nog niet 1 op de 5 Vlaamse bedrijven (17 procent) voelt zich klaar voor de GDPR, de nieuwe Europese regels rond het beheer en de beveiliging van persoonsgegevens die nu vrijdag van kracht worden. Dat blijkt uit een bevraging van Voka bij meer dan 400 ondernemingen. “Weinig …
Wat zijn de rechten van de consument na 25 mei? Een overzicht:
GDPR
  • opslaan
De GDPR gaat niet alleen over de bescherming van data. De Europese richtlijn schenkt Europeanen ook veel meer macht over hun persoonlijke gegevens. Bogdan Teleuca, Senior Business Solutions Manager bij SAS, licht toe over welke rechten Europese consumenten vanaf 25 mei b…
"Waar veel Belgische bedrijven nog te weinig aandacht voor hebben, is hoe hun medewerkers omgaan met data"
GDPR
  • opslaan
Door alle heisa rond de monsterboetes van de GDPR, staren veel bedrijven zich vandaag blind op de beveiliging rond datalekken. Terwijl de grote uitdagingen én opportuniteiten voor bedrijven rond de GDPR volgens MultiMinds elders liggen.
Nog steeds het olympisch minimum richting GDPR-compliancy niet gehaald? Laat je leiden door een compliance software
GDPR
  • opslaan
Dat er specifieke software bestaat om je bedrijfsvoering GDPR-compliant te maken, is velen onbekend. Kan nochtans handig zijn voor ondernemingen die aan de vooravond van 25 mei 2018 nog steeds het Olympisch minimum niet hebben gehaald. Bloovi sprak met Thierry De Vos, Bu…
"Bepaalde marketeers verborgen de uitschrijfknop van hun mails. Dat cowboygedrag is dankzij de GDPR gelukkig verleden tijd"
GDPR
  • opslaan
Veel bedrijven vrezen de GDPR, zeker op vlak van e-mailmarketing. Zal de nieuwe wetgeving nog genoeg ruimte laten om te communiceren met hun consumenten en prospecten? Michelle Dassen, Business Unit Manager van e-mailmarketingplatform Flexmail, ziet een veel positiever v…
De 5 meest voorkomende valkuilen op weg naar GDPR compliancy
GDPR
  • opslaan
De GDPR verplicht alle bedrijven om nauwkeuriger om te gaan met persoonsgegevens. Maar hoe pak je dat concreet aan? Wat moet je wel doen, en wat vooral niet? Professor Dr. Ingrid De Poorter loodst haar professionele klanten al jaren langs de grootste valkuilen inzake pri…
Waar of niet? De meest hardnekkige geruchten rond de GDPR
GDPR
  • opslaan
Iedereen heeft intussen wel van de GDPR gehoord en weet ook waarvoor hij staat. Maar over de kleine lettertjes in de nieuwe Europese richtlijn doen heel wat geruchten de ronde. En die zijn meer dan eens verkeerd, waarschuwt experte Veerle Van Hecke, compliance manager bi…
Drie manieren waarop marketeers hun actieplan voor GDPR kunnen versnellen
GDPR
De nieuwe vereisten voor GDPR, die vanaf 25 mei 2018 in werking treden, bevatten talloze valkuilen die organisaties moeten ontwijken. Diverse afdelingen, van juridische zaken en IT, tot sales en marketing, zullen hierdoor getroffen worden. Voor de meeste marketeers is het e…
GDPR: In vijf stappen jouw data waterdicht beschermen
GDPR
  • opslaan
Met de Europese GDPR-regelgeving in het vooruitzicht wordt het onontbeerlijk om de persoonlijke data van jouw werknemers en klanten waterdicht te beschermen. Hoogstwaarschijnlijk ben je er al aan begonnen. Maar pakt jouw bedrijf dit wel op de meest optimale manier aan?
“GDPR-implementatie is als het beklimmen van de Mount Everest. Je moet dat in etappes aanpakken, anders lukt het nooit”
GDPR
  • opslaan
De grootste hoeveelheid informatie die we vandaag krijgen aangereikt omtrent de General Data Protection Regulation, belicht de juridische kant van het verhaal. Over de concrete invulling van dit wetgevend kader worden bedrijven veelal in het ongewisse gelaten. Doordat de…
Opinie: Bedrijven, betaal je niet blauw uit angst voor GDPR
GDPR
Het doel van de Europese ‘GDPR’-regeling was oorspronkelijk om de privacy van burgers en consumenten te respecteren. Maar in realiteit jaagt de maatregel bedrijven overdreven op kosten. Heel wat spelers grijpen de onduidelijkheid er rond aan om bedrijven bang te maken en aa…
“Van bij het begin liep de communicatie rond GDPR mank. Er is een sfeer van bangmakerij geschapen”
GDPR
  • opslaan
Waar het hart vol van is, loopt de mond van over. Voor de General Data Protection Regulation, in de volksmond beter bekend onder de afkorting GDPR, gaat die vlieger helaas niet op. Er is de laatste maanden al heel wat gezegd en geschreven over de nieuwe privacy wetgeving…
Meer dan 6 op 10 bedrijven werven nieuwe mensen aan om GDPR te implementeren
GDPR
Vanaf 25 mei 2018 moeten alle bedrijven conform zijn met deze nieuwe Europese wetgeving omtrent privacy en persoonsgegevens. De nakende komst van de GDPR zorgt bij heel wat bedrijven voor de nodige drang om actie te ondernemen. Meer zelfs: volgens data uit de Robert Half…
Onderzoek: Slechts een op vier bedrijven in de Benelux begrijpt impact van GDPR voor eigen organisatie
GDPR
Sophos heeft vandaag de onderzoeksgegevens bekendgemaakt van de impact die GDPR zal hebben op bedrijven in het VK, Frankrijk en de Benelux. In het onderzoek van Vanson Bourne werden 625 IT-besluitvormers in vier landen geïnterviewd en is gebleken dat Frankrijk en de Bene…