Hardwareproducent Nvidia is de inspanningen aan het opvoeren om een positie te verwerven in de Metaverse. Op dinsdag onthulde het bedrijf een nieuwe set ontwikkelaarstools gericht op Metaverse-omgevingen, inclusief nieuwe AI-mogelijkheden, simulaties en andere creatieve middelen.

Ontwikkelaars die de Omniverse Kit gebruiken zullen toegang krijgen tot de nieuwe mogelijkheden. Nvidia zegt dat een van de belangrijkste functies van de tools zal zijn om te helpen bij het bouwen van "accurate digitale tweelingen en realistische avatars".

Kwaliteit van Metaverse-interactie is een heet hangijzer in de industrie, aangezien ontwikkelaars en gebruikers nadenken over de kwaliteit van ervaringen boven de kwantiteit. Een voorbeeld hiervan was te zien tijdens de allereerste Metaverse fashion week, die in het voorjaar plaatsvond.

Overweldigend in de feedback van het evenement was het gebrek aan kwaliteit in de digitale omgevingen, kledingstukken, en vooral de avatars waarmee mensen interactie voerden. De nieuwe Nvidia toolkit bevat de Omniverse Avatar Cloud Engine (ACE). De ontwikkelaars beweren dat ACE de bouwomstandigheden van "virtuele assistenten en digitale mensen zal verbeteren."

Digitale identiteit is een belangrijk aandachtspunt van de update in de Audio2Face-applicatie. De officiële verklaring van Nvidia zegt dat gebruikers nu de emotie van digitale avatars kunnen sturen, inclusief volledige gezichtsanimatie.

Een andere toevoeging aan de Nvidia-update is Nvidia PhysX, een "geavanceerde real-time engine voor het simuleren van realistische fysica." Dit betekent dat ontwikkelaars realistische reacties kunnen toevoegen aan Metaverse interacties die de wetten van de fysica gehoorzamen. NVIDIA's AI-technologie is tot nu toe een belangrijk element geweest in het creëren van ruimtes voor sociale interactie in het digitale universum. Dat geldt nu nog meer, nu het nieuwe toepassingen uitrolt voor ontwikkelaars om de Metaverse te verbeteren.

Het is duidelijk dat de betrokkenheid bij de Metaverse zich zal blijven ontwikkelen. Het marktaandeel van de Metaverse zou in de komende vier jaar zelfs meer dan 48,5 miljard euro moeten bedragen, wat duidt op een toename van de participatie. Bovendien duiken nieuwe evenementen, werkplekken en zelfs universitaire lessen op in de digitale realiteit.

Daarom zullen meer gebruikers digitale versies van zichzelf willen creëren. De ontwikkeling van technologie om de massale adoptie van de Metaverse te ondersteunen is van cruciaal belang.