154 cases, kwamen tot nu toe binnen voor de Digital Marketing awards. Dat is een hoop. We zouden al tevreden zijn geweest met een evenaring van vorig jaar toen we op 130 inzendingen kwamen. Ondanks dit succes, kregen Pieter en ikzelf voortdurend mailtjes met vraag om extra tijd te krijgen. Dat omdat klanten nog een goedkeuring moeten geven of omdat er nog een drempelvrees is om deel te nemen.

Daarom willen we deze vragen graag beantwoorden en duidelijk maken dat de Digital Marketing Awards er zijn om sterke performance campagnes te belonen. Dan maakt de grootte van een budget niet uit, grote klant of minder grote, wereldspeler of KMO, eender welke van die cases kan winnen. Waarom? Omdat het om de performantie gaat. Dat en nog andere vragen die mensen ons stelden de afgelopen dagen lossen we graag nog even op. Tot volgende vrijdag 7 oktober kan je dus cases indienen voor de Digital Marketing Awards. 

Veel voorkomende vragen:

1. Kan ik een case indienen voor meerdere categorieën?

Ja. Het kan perfect dat je een sterke SEA case hebt, dat je deze indient in enerzijds de Channel categorie bij de Most Performing SEA award maar ook in de categorie van Vertical Awards voor deze award: Most Performing Campaign for the Financial and insurance scene.

2. Hoef ik alle informatie rond mijn case in stap 1 via dit inschrijformulier mee te geven?

Neen, via dit formulier kan je jouw case aanmelden om deel te nemen. Een korte omschrijving is in deze fase voldoende. Na het indienen van jouw case ontvang je een mail met een link naar een uitgebreider vragenformulier. Daar is het de bedoeling om zoveel mogelijk informatie mee te geven. Dat was stap 2 en de volgende en laatste stap richting een award is dan jouw case pitchen op de Pitch dag die we eind oktober organiseren.

3. Is mijn case goed genoeg om in te dienen?

Elke case die een mooie performantie behaald heeft, is een waardige deelnemer. Het maakt niet uit of het een gigantisch grote case is met enorme budgetten of een KMO die met een beperkt budget mooie ROI of resultaten gerealiseerd heeft.

4. Hoe wordt er omgegaan met de informatie die in aanlever rond mijn case?

Alle informatie die je deelt over jouw case wordt confidentieel behandeld. Er worden geen case gegevens gedeeld met andere mensen dan de jury, cijfers en revenues worden strikt vertrouwelijk behandeld. ELK lid van de jury tekent hiervoor een contract om zich hieraan te verbinden. 

Er wordt wel een Digital Marketing Awards case boek uitgegeven, maar daar komen geen expliciete cijfers in te staan. De aanpak van de campagne en eventueel de grote orde van budgetten wordt er beschreven. Later veel meer hierover.

5. Hoeveel tijd heb ik nodig om de uitgebreide vragenlijst te beantwoorden?

Stap 1
Op www.digitalmarketingawards.be kan je jou aanmelden (2 min)

Stap 2
Een automailtje geeft jou de correcte link om een document met meer vragen in te vullen (45 min)

Stap 3
Als je de eerste selectieronde overeefd nodigen we jou uit op onze pitch day in Gent om een presentatie van 7 min te geven. ( Half dagje, inclusief voorbereiding).

 

Tot vrijdag 7 oktober heb je de tijd om jouw case te vervolledigen of om alsnog deel te nemen! Waar wacht je nog op? Zet die belangrijke eerste stap richting een Digital Marketing Award.