Hello bank! werd ontwikkeld als antwoord op de behoefte aan snelheid & eenvoud van de Europeanen die voortdurend online zijn via hun smartphone of via internet. Het gaat om een heel nieuwe kijk op bankieren. Hello bank!, dat vandaag in België en Duitsland gelanceerd wordt, gevolgd door Frankrijk en Italië, heeft de ambitie om in vijf jaar tijd 1,4 miljoen klanten aan te trekken.

Waarom Hello Bank?

Hello bank! speelt in op het veranderend gedrag in de maatschappij, dat leidt tot een radicale verandering in de bankrelaties. Hello bank! biedt een nieuwe manier van bankieren voor al wie een mobiel leven leidt. “We lanceren ons aanbod op vier grote Europese markten: eerst België en Duitsland, en nadien ook Frankrijk en Italië”, onderstreept François Villeroy de Galhau, Chief Operating Officer van de groep BNP Paribas.

De eerste Mobiele Bank in België

Eind 2013 zal 52% van de Belgen een smartphone hebben en twee derde van de gezinnen een tablet. "Onze klanten zoeken snelheid en eenvoud in hun dagelijks leven. Wij willen met onze diensten op die veranderende behoeften inspelen. Hello bank! is een nieuwe, mobiele bank die speciaal ontwikkeld werd om aan die verwachtingen te voldoen”, verklaart Peter Vandekerckhove, gedelegeerd bestuurder en lid van het directiecomité van BNP Paribas Fortis.

De Vier Troeven van Hello Bank

Eenvoudig

Een totaal nieuwe, eenvoudige bankbeleving, een bank die van nature mobiel is en zo opgevat dat ze net zo helder en intuïtief is als de online-applicaties van vandaag. De klant kan zijn dagelijkse bankverrichtingen via zijn smartphone of tablet (iOS en Androïd) beheren en hij kan dat waar, wanneer en hoe hij dat wil: rechtstreeks via de app of interactief met het Hello Team. Dankzij de online inschrijvingsprocedure kan iedereen gemakkelijk klant worden en vrijwel meteen in deze nieuwe Hello bank! binnenstappen.

Slim

Iedereen krijgt niet alleen een gratis startpakket aangeboden (met onder andere zichtrekening en betaalkaart), maar ook een vergoeding van 0,25% op de zichtrekening. Daarnaast zijn er ook spaarrekeningen en een virtuele prepaid kaart, een nieuwigheid. Dit aanbod wordt voortdurend aangepast op basis van de feedback van onze klanten, die ondersteuning krijgen van onze online experts.

Menselijk

In elk land staat een team van adviseurs zes dagen op zeven – met verruimde beschikbaarheid – klaar om de klanten te adviseren over praktische onderwerpen die te maken hebben met hun rekening, of om hen te begeleiden in complexere materies. Via mails, tweets of telefoongesprekken geeft het Hello Team antwoord op alle vragen.

Veilig

Het is een transparante bank die met technologische veiligheid en optimale prestaties een duurzame vertrouwensrelatie garandeert. In Duitsland zal Hello bank! gebruik maken van de knowhow van Cortal Consors, een erkend specialist in online makelaardij. In België, en later ook in Frankrijk en Italië, profiteren de klanten van het nieuwe merk van de financiële en operationele duurzaamheid en de ervaring van de groep BNP Paribas.

Hoe word je klant bij Hello bank!?

Klant worden bij Hello bank! is kan in 4 eenvoudige stappen:

  • Je downloadt de app in de Apple App-store of de Google Play Store op je smartphone of tablet en vult de gegevens in. Na deze eerste stap kan je al proeven van Hello bank! via de sociale netwerken, de website en het Hello Team
  • Vervolgens ontvang je een Hello bank!-doos met daarin een kaartlezer, meer informatie over Hello bank! en papieren ter ondertekening
  • Je stuurt de getekende papieren terug en binnen enkele ontvang je een pincode en bankkaart
  • Hiermee activeer je de app en kan je beginnen bankieren

Voor bestaande klanten van BNP Paribas Fortis is het nog eenvoudiger: je downloadt de app en volgt de instructies en binnen enkele minuten ben je klant bij Hello bank!