Na dat coolblue al eerder aanpassingen doorvoerde in zijn bestellingsprocedure, gaat nu ook Bol.com een dergelijk initiatief lanceren. Zo zal een groot deel van het assortiment van bol.com nu ook de volgende dag geleverd worden indien het product voor 23u besteld werd.

‘Vandaag voor 23.00 uur besteld, morgen in huis’

 

Bol.com speelt hiermee in op de trend waarbij steeds meer klanten in België en Nederland nog tot in de late uurtjes bestellen en hun artikelen wel al de volgende dag willen ontvangen. Tot vandaag konden veel artikelen tot 22.30 uur worden besteld en boeken slechts tot 20.30 uur. De bezorging blijft voor alle bestellingen vanaf 20 euro kosteloos.

Voor de boekwinkel van bol.com is de serviceoptimalisatie het meest opmerkelijk. Klanten hebben nu elke avond 2,5 uur langer de tijd om te kiezen uit ruim 50.000 boeken die al de volgende dag worden thuisbezorgd.

Service aansluiten op behoefte van de klant

“We voegen niet alleen steeds meer artikelen toe aan ons assortiment, zoals recentelijk nog alles voor tuin en klussen, maar kijken ook hoe we onze service maximaal kunnen laten aansluiten op de behoefte van de klant”, aldus Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com.

Klanten bestellen steeds vaker later op de dag

“Een trend die duidelijk zichtbaar is, is dat klanten steeds later op de dag bestellen. Wie na een drukke werkdag thuiskomt, wil zich ’s avonds niet nog eens hoeven haasten om bijvoorbeeld luiers, hondenvoer of parfum te bestellen. Daarvoor heb je vanaf nu bij bol.com tot 23.00 uur de tijd, zonder dat je daarvoor extra betaalt.”