Met veel genoegen nam Corelio Connect, de reclameregie van De Standaard, Het Nieuwsblad en L'Avenir op het Gala van de AMMA Awards de eerste prijs in ontvangst in de categorie ‘Best Media Research'. Deze award beloont de Word-of-Mouth studie die Corelio Connect samen met InSites Consulting organiseerde.

WOM-studie

De WOM-studie werd in 2011 voor het 2e jaar op rij georganiseerd. Gedurende 4 weken lang werd aan 2.645 deelnemers gevraagd om hun media – en reclame-ervaringen online te rapporteren én om hun offline en online conversaties bij te houden. Zo konden al hun conversaties rond bedrijven, merken, producten, diensten en reclame in kaart gebracht worden.

‘Paid-Owned-Earned barometer' van Ant Research voor Havas Media en het ‘Watch & Buy' onderzoek door Nielsen voor IP TV waren de andere genomineerden binnen de categorie ‘Best Media Research'.

Onder voorzitterschap van Vanessa Van Dongen (Sales Director Orangina-Schweppes) maakte de jury gisterenavond bekend dat Corelio Connect de eerste research-prijs wegkaapte. Deze prestigieuze award is een verdiende beloning voor het researchteam van Corelio Connect als voor Insites. Het WOM-model is intussen een onmisbare bron van informatie geworden voor adverteerders.

"Voor 2011 hadden we als ambitieuze doelstelling: de vaststellingen van het WOM onderzoek omzetten in bruikbare richtlijnen voor adverteerders. Dankzij het enthousiasme en de inzet van ons researchteam zijn we hierin geslaagd. Een eerste erkenning kregen we al op het ‘Print & Digital Research Forum' in San Francisco. Deze AMMA award is nog een extra motivatie om ook de komende jaren onze innovatieve en voor adverteerders praktisch bruikbare research verder te zetten." reageert Bart Gunst, Business & Market Intelligence Manager Advertising Corelio.

Corelio Connect won niet alleen de Award voor ‘Best Media Research', maar eindigde ook in de top 3 voor ‘Media Saleshouse of the year'. De andere genomineerden waren ‘Brightfish' en ‘IP België'.

"De concurrentie in beide categorieën was niet mis, en het is dan ook met veel trots dat we deze trofee in ontvangst nemen. Deze prijs is voor ons een bekroning voor onze research investeringen van de afgelopen jaren. Kwalitatieve research, innovatie, klantgerichtheid, en een uiterst professioneel team zijn de pijlers van ons succes. Deze prijs motiveert ons om in de toekomst de lat nog een stukje hoger te leggen. Dit is de uitdaging die we met een bijzonder enthousiast team aangaan", aldus Hans De Rore, corporate director advertising Corelio.

-- --

Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be? en we nemen het op in ons Sectornieuws?.

Je kan je nieuws ook tweeten met ?#bloovi?