Negentig jongeren bedenken energiebezuinigende campagnes op Vlajo-Electrabel Innovatiekamp

Negentig jongeren uit de derde graad secundair onderwijs kropen tijdens het 24 uren durende Vlajo-Electrabel Innovatiekamp in de huid van marketeers en ontwikkelden een nieuwe tv-campagne. Twaalf teams leverden een waaier aan jonge, frisse ideeën voor Electrabel die wel eens wilde aftoetsen of hond Kito een blijver is. Team Up2U behaalde na de jurypresentatie de eerste prijs in de kerncentrale van Doel met hun Electrabel-man.

Samenwerking met Vlajo

Op woensdag 24 en donderdag 25 april organiseerde Vlajo in samenwerking met Electrabel en Flanders DC een innovatiekamp. In deze educatieve uitdaging voor innovatieve denkers, die plaatsvond in de Electrabel kerncentrale van Doel, werden 90 leerlingen van de derde graad secundair onderwijs door Electrabeluitgedaagd een creatief scenario te bedenken voor een tv-spot die energie bezuinigen stimuleert. De teams kregen 24 uren de tijd om een oplossing te bedenken en uit te werken in een businessmodel en presentatie. Ze werden hiervoor in teams ingedeeld met jongeren uit verschillende scholen en studierichtingen en hadden de kans om advies in te winnen van deskundigen. Jongeren worden met dit initiatief aangezet om creatief te denken, samen te werken in team en maken kennis met reële uitdagingen uit het bedrijfsleven.

Up2U

Het idee van team Up2U won de challenge. “Het team maakte handig gebruik van de verschillende talenten waarover de leden beschikten, ze brachten een sterke presentatie en hadden het geheel mooi conceptueel verfijnd met een logo en schetsen,” aldus Jan Trangez, Site Manager kerncentrale Doel, Electrabel. “Bovendien kunnen we op hun idee mooi verder gaan bouwen.” Ana Amaral (Pius X Antwerpen), Erik Akbas (Ursulinen Mechelen), Thomas Boogaerts (St. Norbertus Duffel), Seppe Claes (St. Michiels Leopoldsburg), Nicolas Illegems (St. Godelieve Kapelle-op-den-Bos), Mohamed Kahia (St. Guido Anderlecht) en Sarah Vermeirsche (St. Amandscollege Kortrijk) gaan naar huis met de overwinning, bioscooptickets en een rugzak voorzien van zonnepanelen om elektronica te laden.