Na een doorgedreven externe audit door DNV Business Assurance van haar kwaliteitsmanagementsystemen mocht Flexmail de ISO 9001 certificering op haar naam schrijven. Hiermee is Flexmail het eerste e-mailmarketingplatform dat dit certificaat behaalt.

Consitentie in de wijze hoe Flexmail omgaat met haar klanten

Door de procedures en prestaties te toetsen aan het eisenpakket van de internationale ISO 9001 standaard kan Flexmail verzekeren dat er consistentie is in de wijze hoe ze omgaat met haar klanten. Een vereiste binnen de ISO 9001 norm is dat een organisatie naar continue verbetering streeft. Flexmail is altijd op zoek naar manieren om werkwijzen effectiever en efficiënter te maken.

Stevige groei

“Flexmail maakt de laatste jaren een stevige groei mee”, vertelt Managing Partner Jacqueline Mahieux. “Het afgelopen jaar behaalden we mooie successen op de nationale en internationale markt. Onder meer omdat onze klantenportefeuille snel aangroeit, vinden we het belangrijk dat we blijven focussen op de gedegen kwaliteit van onze dienstverlening. De ISO 9001 certificering onderschrijft dat we op een juiste manier denken over processen die betrekking hebben op zowel de interne organisatie als onze klantendienst.”

De audit

De toekenning van een ISO 9001 certificering vergt veel voorbereiding. “Alle procedures binnen het bedrijf zijn het afgelopen jaar uitgebreid doorgelicht en verder gestructureerd”, zegt Managing Partner Etienne Colla. “Het toepassen van de ISO 9001 Certificering leidt tot inzicht en beheersing van de bedrijfsprocessen, waardoor gericht verbeteringen kunnen worden aangebracht. Uiteindelijk leidt dit tot meer successen, minder kosten en meer tevredenheid, zowel van klanten als van de eigen medewerkers.”

Met de certificering door een onafhankelijke derde partij, toont Flexmail aan dat zij haar eigen kwaliteitsprocessen op orde heeft en dat zij staat voor continue verbetering en een duurzame bedrijfsvoering. 

"Flexmail heeft in korte tijd een gedegen en solide kwaliteitsmanagementsysteem opgezet en ingevoerd met behulp van adviesbureau QMA”, vertelt Paul Ten Holder, Lead Auditor bij DNV Business Assurance. “Het systeem wordt ondersteund door adequate applicaties en efficiënte tools, waarbij het klantperspectief een voorname positie inneemt. Het jonge systeem zal haar waarde nog gaan bewijzen: certificatie is het eindpunt van een invoeringsproject, maar het startpunt van het werken met een efficiënt kwaliteitsmanagementsysteem."