Foto: Managing Partners Etienne Colla & Jacqueline Mahieux.

Met de lancering van haar vernieuwd e-mailmarketingplatform wil Flexmail een antwoord bieden op de sterk groeiende vraag vanuit zowel binnen- als buitenland. Hierbij ligt de focus voornamelijk op het internationaliseren van het platform, de website en de bijhorende diensten.

Daarnaast werd het volledige platform gerestyled voor een nog grotere gebruiksvriendelijkheid en werd een doorgedreven integratie van de verschillende kanalen (e-mail, sms, fax en print) in Flexmail gerealiseerd. Hiermee wil Flexmail zich dan ook verder profileren als een wereldspeler op het vlak van online multi-channel marketing.

Aanwezig in 28 landen

De website is vanaf nu aanwezig in 28 verschillende landen en ook het aantal beschikbare talen wordt opgevoerd van 3 naar 7. Hierbij legt Flexmail de focus op groeilanden als Polen, China, Rusland, Singapore,....

“Wij zijn ervan overtuigd dat het succesverhaal dat we in België kennen overgenomen kan worden in deze landen. Online aankopen worden steeds populairder. We hebben dan ook onze website en applicatie aan die trend aangepast”, licht managing partner Etienne Colla toe.

Flexmail is nationaal en internationaal een gerenommeerde speler op het vlak van e-mailmarketing. In de nieuwe applicatie komen nu ook de bestaande sms-, fax- en printkanalen prominenter aan bod. Vandaag kan de gebruiker zijn contacten beheren in één centraal contactenbeheer, zeg maar een mini CRM. Daarna selecteert hij simpelweg het gewenste kanaal voor zijn campagne in zijn vertrouwde Flexmail omgeving.

15 miljoen mails/maand

De Flexmail applicatie is een stuk ruimer, vlotter en nóg efficiënter geworden. Een bredere applicatie, tal van nieuwe extra’s en een snellere verzending maken het de gebruiker nog gemakkelijker om e- mailmarketing professioneel in te zetten. “Vandaag versturen wij gemiddeld 15 miljoen mails per maand. Met de alsmaar stijgende vraag van onze klanten naar grotere verzendvolumes hebben we onze mailingcapaciteit opgedreven. We hebben de technologie en de knowhow in huis om die capaciteit naargelang de behoeften van onze klanten verder op te voeren ,” verklaart Flexmail developer Thomas Vangelooven uit.

Restyling én nieuw kantoor

Recent is de Genkse afdeling van Flexmail verhuisd van de locatie aan de Oude Markt naar het Botta- gebouw op de Jaarbeurslaan. “Door de internationalisering van Flexmail en de recente uitbreiding van het team waren we actief op zoek gegaan naar een dynamische locatie met een internationale uitstraling. Ver hoefden we letterlijk niet te zoeken. De nieuwbouw van de toparchitect Mario Botta op de Jaarbeurslaan in Genk beantwoordde precies aan onze verwachtingen”, vertelt Managing Partner Jacqueline Mahieux trots.

Ook de website, de applicatie en de supportwebsite kregen een nieuw jasje. Hierbij ligt de nadruk vooral op het verhogen van het gebruiksgemak, reeds jaren het paradepaardje van Flexmail. Het herleiden van complexe taken tot eenvoudige door iedereen probleemloos uit te voeren handelingen is de formule waarop het succes van Flexmail is gebouwd. Zo lanceerde Flexmail in het voorjaar de erg gesmaakte Smart Builder. Deze innovatieve tool biedt bedrijven de mogelijkheid om op een creatieve manier nieuwsbrieven te ontwerpen zonder technische beslommeringen.

“Onze klanten waarderen onze inspanningen om hen het leven makkelijker te maken. Aanvullend leveren wij hen de nodige knowhow door middel van blogs, white papers, cases en andere publicaties. Recent publiceerden wij het boek “Een e-mail om op te klikken”, een complete gids die de marketeer begeleidt bij het opzetten van zijn online marketing campagnes”, zegt communicatie en marketing verantwoordelijke Michelle Dassen.

Online marketing en sales

Flexmail verkoopt haar platform zowel offline als online. “We merken de laatste jaren een sterke groei van onze online verkopen waarbij onze klanten ons product beoordelen en hun aankoopbeslissing nemen op basis van de informatie op de website én het gebruiksgemak van de testomgeving. De betaling gebeurt dan meestal met een kredietkaart. Deze werkwijze vereist een snelle vorm van communicatie.

Het nieuwe kantoor van Flexmail werd dan ook ingericht om optimaal gebruik te kunnen maken van de nieuwste technologieën als teleconferencing en online webinars. Hiermee kunnen we onze klanten snel en efficiënt informeren. Ook opleidingen worden meer en meer langs deze weg gegeven,” aldus Jacqueline Mahieux.

Succesvolle partnerships

Tot voor kort focuste we internationaal vooral op Nederland en Frankrijk. Naast onze digitale inspanningen, hebben we daar een aantal partners aangetrokken die zelfstandig Flexmail aan de man brengen. Dankzij interessante commissieregelingen, de nodige ondersteuning en het performante e- mailmarketing platform natuurlijk zijn die samenwerkingen vandaag een succesverhaal.

“Onze partners stellen onder meer onze flexibiliteit op prijs. We bieden bijvoorbeeld de mogelijkheid aan om Flexmail te rebranden. We zien verder ook dat de aanvragen om Flexmail te integreren in bestaande systemen, zoals CRM of CMS, in de lift zit. Wij bieden de nodige technische en commerciële ondersteuning omdat te realiseren. Zo hebben we vandaag bijzonder succesvolle partnerschappen met aanbieders van bekende business-software zoals Microsoft Dynamics, Salesforce en Efficy,” aldus Jacqueline Mahieux.

“De ambitie is er om dit model verder internationaal uit te rollen. Die strategie haalt al resultaten: de verdeler van het CRM-platform Efficy in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland neemt sinds kort Flexmail mee in hun productenportefeuille.”