Vanaf 1 mei 2013 gaat het nieuwe publicrelationbureau Walkie Talkie van start in Gent. Met Andrew Vassallo, Marie Lemaître en Valérie Bourgeois aan het roer kunnen merken in de ruime zin van het woord bij hen terecht voor de offline en online promotie van hun verhaal.

 

Want storytelling staat voor hen centraal:

“We helpen merken of personen die met een goed verhaal naar buiten willen komen. Reken erop dat als wij verliefd worden op een product iedereen ervan gehoord zal hebben.”

Het team kent een complementaire achtergrond:

Alle drie zijn ze gespecialiseerd in pr maar dan elk in een andere vorm. Waar Andrew en Marie hun weg kennen in alles wat digitaal is, specialiseert Valérie zich in offline communicatie. Na enkele jaren voor andere bureaus gewerkt te hebben, zijn ze nu klaar om er zelf voor te gaan.

Het aanbod van Walkie Talkie is ruim.

“We begeleiden en staan merken bij in hun communicatieproces, en dat kan van scratch beginnen... Denk aan brainstorms organiseren en meedenken met de klant, tot pure copywriting, pr-plannen ineen steken, gericht persberichten uitsturen, one-on-one seeding campagnes bedenken, of een online activatie organiseren. Alles om het verhaal bij de juiste doelgroep of mediakanalen te brengen. En daarmee bedoelen we media in zijn breedste context.”

Gent is niet toevallig hun uitvalsbasis:

“We zijn trotse Gentenaars, maar het is vooral het ondernemend karakter in onze stad dat ons aanspreekt. Er bloeit enorm veel de laatste jaren en jonge ondernemers vinden er elkaar vlot. En daar willen we deel van uitmaken.” Toch belet het hen niet om verder te kijken dan de stadsgrenzen. “We werken graag in een internationale context. Lokale spelers die een publiek in het buitenland zoeken kunnen dus zeker ook bij ons terecht.”

Hoe ziet hun ideale klantenportefeuille er dan uit? 

“We staan open voor veel merken, bedrijven, organisaties of events, en in allerhande takken, van cultuur, fashion, design, automotive, ... Er is maar één regel die we hanteren: worden we even wild van het merk als de mensen erachter, dan gaan we er honderd procent voor en delen we het even enthousiast met ons netwerk.”