Google introduceert vandaag ‘Google My Business’. Deze dienst biedt ondernemers de mogelijkheid om op verschillende manieren kosteloos en eenvoudig klanten te identificeren en met hen in contact te komen. Met deze nieuwe dienst wil Google het vaak ingewikkelde en tijdrovende proces om trouwe klanten te vinden, vereenvoudigen. Via ‘Google My Business’ krijgen ondernemers uitgebreide mogelijkheden om hun bedrijf te laten opvallen - vanop één centrale plek.

Met ‘Google My Business’ kunnen bedrijven:

  • Bedrijfsgegevens vanop één plaats bijwerken op Google Zoeken, Maps en Google+ zodat klanten eenvoudig met het bedrijf in contact kunnen komen;
  • Schitterende foto's van het bedrijf en een virtuele bedrijfsrondleiding toevoegen zodat klanten kunnen zien waarmee een onderneming zich onderscheidt;
  • Rechtstreeks contact maken met fans en klanten door nieuwsberichten, evenementen en andere belangrijke updates te delen vanaf de Google+ bedrijfspagina;
  • Beoordelingen en reviews eender waar op het web nauwgezet bijhouden en direct reageren op Google-beoordelingen;
  • Begrijpen hoe mogelijke klanten het bedrijf zoeken en contact maken via persoonlijke statistieken en integratie met AdWords Express;
  • Eender waar bedrijfsgegevens beheren met de Android-app en de iOS-app van ‘Google My Business’ (binnenkort beschikbaar).

Niet alleen nieuwe bedrijven kunnen aan de slag met ‘Google My Business’, ook bestaande gebruikers van Google Places en het Google+ Dashboard krijgen een update zodat ze de nieuwe mogelijkheden kunnen benutten. 

Meer informatie vind je op google.be/mybusiness.