Groupon lanceert voor het eerst een deal ten voordele een Belgische milieuorganisatie. De Groupon-actie is en samenwerking met vzw Natuurpunt en heeft als doel om herbebossing in Vlaanderen te steunen. Per aangekochte voucher kan vzw Natuurpunt een nieuwe boom planten. Met deze actie wil Groupon zijn klanten sensibiliseren rond actuele problemen in de samenleving en oproepen tot betrokkenheid voor humanitaire en milieuproblemen – zowel op lokaal als nationaal niveau.

 

Voor deze Belgische première kiest Groupon om vzw Natuurpunt, actief in Vlaanderen en Brussel, ondersteunen. Deze organisatie staat voor drie grote pijlers : natuureducatie, -beheer en -onderzoek. De afgelopen jaren heeft Natuurpunt al gezorgd voor de herbebossing van meer dan 17 hectare met 17.000 bomen.

Wanneer kan je VZW Natuurpunt steunen?

Vanaf 10 tot en met 17 juni zijn de voordeelvouchers van Natuurpunt te koop op de Groupon website : per boom betaal je 4 euro. Je kan er ook voor kiezen om 3 of 6 bomen te kopen, die telkens 1 m² vertegenwoordigen. Bovendien kan de koper – als hij dit wil – de boom zelf planten op de terreinen die Natuurpunt hiervoor heeft geselecteerd. Met deze actie wil Groupon België zijn steentje bijdragen op vlak van sensibilisatie rond milieuproblematiek.

Onderdeel van een internationeel initiatief

«Het internationale initiatief https://grassroots.groupon.com bewijst dat wij bij Groupon bewust zijn van het belang van duurzame ontwikkeling”, verklaart Cyril Jessua, CEO van Groupon België. «Ook in België benutten we ons netwerk en doen we beroep op het vertrouwen van onze gebruikers om organisaties die zich inzetten voor het milieu, humanitaire projecten of andere maatschappelijke projecten, te helpen. Het is in het belang van ons allemaal en uiteraard voor de toekomst van onze kinderen.».

Over Groupon

Groupon, opgericht in 2008 in Chicago, biedt dagelijks een mix van originele ervaringen aan in meer dan 45 landen over de hele wereld. Zo levert Groupon dagelijks meer dan 1000 aanbiedingen wereldwijd, aan ruim 142 miljoen leden. Door collectieve interesse en koopkracht van de internetgebruikers is het voor Groupon mogelijk om zeer scherpe prijzen aan te bieden voor al deze ervaringen. Voor de aanbieders van deals is dit de allernieuwste vorm van lokale marketing, waar Groupon de sterkste win-winsituatie nastreeft voor aanbieder en consument. Om op de hoogte te blijven van de beste aanbiedingen in je buurt, ga naar http://www.groupon.be.