Head Office maakt deze maand kans op achttien prestigieuze sectorprijzen die tijdens vier internationale, gerenommeerde award-shows worden uitgereikt. Het Leuvense contentmarketingbureau is met een aantal Belgische klantencases genomineerd in talrijke categorieën.

Global Awards

Op 12 en 14 november vinden respectievelijk de Pearl Awards en de Caples Award in New York plaats. De Pearl Awards zijn een initiatief van de Custom Content Council, de belangrijkste Amerikaans sectororganisatie op het gebied van branded content en content-marketing. De jury kreeg maar liefst 587 inzendingen uit dertien landen. Head Office is genomineerd in tien van de veertig categorieën. De Caples Award daarentegen worden uitgereikt aan de meest creatieve, moedigste direct marketing campagnes. Nieuw dit jaar is de categorie ‘branded content’.  Head Office maakt tijdens deze avond kans op vijf awards.

Op 27 november worden in Londen de International Content Marketing Awards 2013 uitgereikt  Het event wordt georganiseerd door The Content Marketing Association (CMA) en richt zich specifiek op bureaus die voor opdrachtgevers effectieve content realiseren. Terwijl de vorige jaren awards werden uitgereikt voor het beste magazine, website of e-letter, worden nu de awards uitgereikt per sector en wordt de juiste kanaalkeuze mee beoordeeld in het dossier. Head Office aanschouwt al jaren de kanaalkeuze als onderdeel van de contentstrategie.

Gilles van Lembergen, general manager van Head Office, is dan ook verheugd dat de belangrijkste content-marketing awardshow zich nu ook aansluit bij deze visie: “Content Marketing veronderstelt immers een strategie. Niet ‘we hebben goede content gemaakt voor een bepaalde Facebook-pagina’.” Head Office is genomineerd in de categorie Best Automotive met het project MyRenault, dat reeds meermaals in de prijzen is gevallen.

Benelux

Head Office hoopt ook enkele Benelux-awards in de wacht te slepen. Op 21 november vindt  in Nederland de Grand Prix Customer Media plaats waarop 17 vakprijzen worden uitgereikt aan de beste customermedia van het voorbije jaar. De evaluatiecriteria die hier worden gehanteerd, zijn slimme strategie, conceptuele aanpak, inhoudelijke kwaliteit en bijzonder design. Head Office maakt kans op twee awards in de categorieën Beste Strategie en Meest Effectieve Customer Medium.

Hoge verwachtingen

De verwachtingen voor elk van deze awarduitreikingen zijn hoog gespannen.  Gilles van Lembergen, general manager van Head Office, is enthousiast over alle nominaties. “Deze onderstrepen dat onze projecten onderscheidend zijn. Contentmarketing is een innovatie manier van marketing voeren. Het gaat erom goede en gerichte content te creëren waarmee we  consumenten overtuigen. Zij delen die content vervolgens verder op het internet en andere sociale media. Dit betekent dus het zorgen voor de juiste content, voor het juiste publiek, op de juiste plaats, op het juiste moment. Direct, multimediaal en vooral vindbaar. De verschillende nominaties laten zien dat we daarin weten te slagen.”