Isabel Verstraete (ex-Duval Guillaume en ex-KPN) legt merken zonder compromissen onder de scanner. Zo helpt ze bedrijfsleiders en marketeers het DNA van hun merk opnieuw bloot te leggen en distilleert ze er een merkstrategie uit dat écht inspeelt op de noden van de consument.

Na 20 jaar in de Belgische en Nederlandse reclame en marketing, besloot Isabel Verstraete vorig jaar haar eigen zaak te starten: 'i'.

"Ondanks de liefde voor het vak, zag ik reclame steeds vaker tekortschieten", aldus Verstraete. "Zorgvuldig opgebouwde campagnes negeerden het feit dat de consument tegenwoordig beslist waar een merk voor staat en hoe het in zijn leefwereld past."

DNA ontrafelen en diagnose stellen

Verstraete biedt met haar nieuwe onderneming, ‘i', een duidelijk antwoord op de hedendaagse relatie tussen merk en publiek. "Door te focussen op het DNA van het merk, kunnen we in elk type communicatie een consistent verhaal brengen. Door na te gaan in welke mate dat DNA nuttig is voor de consument, kunnen we ook een relevant verhaal brengen."

Maar voor het zover is, moet het merk in kwestie onder het mes. Tijdens een i-scan wordt het merk, gestript van al zijn middelen en uitingen, grondig tegen het licht gehouden. Op die manier gaat Verstraete terug tot de kern en koppelt ze het ontrafelde merk-DNA aan een insight vanuit de markt.

Als de i-scan aantoont dat er een communicatieplan uitgewerkt moet worden, stelt i een team samen op maat van de klant. Eensde opdracht afgelopen is, gaat het team weer uit elkaar. Zo garandeert i zijn klanten een volledige made-to-measure aanpak en een minimale kostprijs.

-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.

Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi