Op 21 oktober 2013 sluit het digitale agentschap K Company zich aan bij Comma Group. Naast een herpositionering wordt ook de naam veranderd naar weBlend. Deze nieuwe entiteit binnen Comma Group zal zich specialiseren in de «digital marketing» vraagstukken van haar klanten.

Samenvoeging van digitale expertise

Comma Group, een agile en collaboratief netwerk van bedrijven met een focus op technologie, zal zijn aanwezigheid door deze samenwerking op de Belgische markt versterken. Er zijn twee fundamentele aspecten die aan de basis lagen van de toenadering tussen Comma Group en K Company:

  • Het beheer van de complexe diversiteit aan technologieën
  • De sterke concurrentie in een kleine markt die ervoor zorgt dat alle belangrijke momenten van de Digital
  • Customer Journey geoptimaliseerd moeten worden, om zo het succespercentage van elk moment te verhogen

In deze context wordt K Company, lid van de Cronos Group sinds 2010, geïntegreerd in Comma Group. Haar naam verandert in weBlend, een entiteit die zich richt op haar expertise in digitale marketing. Het biedt aanvullende expertise in digital marketing consulting en strategische analyse, in aanvulling op het assortiment van technologische diensten van andere entiteiten binnen Comma Group.

Concreet blijft weBlend de digital marketing tactieken sturen van zijn klanten (namelijk door bestaande tools beter te gebruiken) en worden ook de projecten binnen Comma Group geoptimaliseerd vanuit het oogpunt van User Experience Design, Performance, en Analytics.

Expertisecentrum op drie pijlers

De expertise van de consultants van weBlend wordt onderverdeeld in 3 pijlers:

1. RICHDATA (activitytracking,dashboards,analytics)

2. DIGITALMARKETING (SEM,SEA,SocialMedia,ContentMarketing,CRM)

3. USER EXPERIENCE DESIGN (Information Architecture, Prototypes, User & Variable Testing)

Het concurrentievoordeel van weBlend is gebaseerd op een intelligente mix van de juiste tools, de correcte methodologieën en de beste experts om de problemen rond digitale marketing (BlendShots) die vaak voorkomen binnen organisaties aan te pakken.

De onderneming heeft een serie van gestructureerde methodes (Flavours) uitgewerkt die specifiek bedoeld zijn om bepaalde uitdagingen op te lossen. Deze “ad hoc” aanpak laat weBlend toe om resultaten boven het gemiddelde te boeken in een record tijd en dit met een competitief budget.

Vertrek van Laurent Kinet

Mede opgericht door Laurent Kinet, die de integratie met de Cronos groep heeft gerealiseerd in 2010, verandert K Company dus in weBlend. Het merk K Company verdwijnt maar de onderneming blijft. Deze operationele fusie is ook het ogenblik waarop Laurent Kinet de organisatie verlaat, nadat hij de ondernemingen gradueel heeft geïntegreerd gedurende meer dan 3 jaar.