Koen Menten (47) is sinds 9 september aan de slag als Managing Director van het merkenadviesbureau Remarkable, vandaag toonaangevend in de Benelux op het vlak van strategisch advies voor ‘Brand Strategy’, ‘Brand Creation’ en ‘Brand Protection’. 

Carrière

Voorheen was Koen Menten als Business Unit Director actief bij Ipsos Belgium, verantwoordelijk voor de onderzoekscel ‘Brand & Communications Research’. Hij startte deze afdeling acht jaar geleden op voor de Benelux, en bouwde ze succesvol uit tot een gerespecteerde partner voor klanten als Orangina Schweppes International, Mondelez en DHL Express Europe. Menten was eerder in zijn carrière in verschillende managementfuncties aan het werk bij B-t-C en B-t-B reclamebureaus, waaronder Y&R, Darwin/BBDO, McCann en Publicis Brussels. 

Remarkable

Geruggensteund door zijn ruime ervaring in merken- en reclameonderzoek zal Menten (zittend op de foto) in zijn nieuwe functie – naast de verantwoordelijkheid voor de dagelijkse leiding – ook mee de lijnen uittekenen voor de verdere ontwikkeling en internationalisering van Remarkable. Zo is het bureau sinds kort, door de hernieuwde focus op merkbescherming, wederom actief als depotbureau. Met de komst van Koen Menten zal eveneens werk gemaakt worden van een verdere uitbreiding van de scope met ‘Brand Research’, alsook een versterking van de expertise in ‘Brand Strategy’.

STIMA-voorzitter Thierry Cattoir blijft als oprichter en eigenaar van Remarkable nauw betrokken bij het dagelijks management. Als veelgevraagd opiniegever legt hij momenteel de eerste hand aan een nieuwe merkenpublicatie.