Zalando publiceert een nieuw marktonderzoek waarin de Belgische man vergeleken wordt met mannen uit andere Europese landen op het vlak van mode. Hierin wordt duidelijkhoe de Belgische man zich situeert op vestimentair vlak tegenover mannen in Duitsland, Nederland, Frankrijk, Zwitserland, Finland en Noorwegen.

Men & Fashion Survey

Zalando bevroeg 3500 mannen uit 7 verschillende landen en peilde naar hun inzichten in mode. Is de Belgische man verslaafd aan mode, of is hij eerder van het 'zolang-het-maar-lekker-zit' type?

Geanimeerde infographic  

Wat dit marktonderzoek bijzonder maakt, is de visuele voorstelling in de vorm van een 'geanimeerde infografiek'. 

Op een vernieuwende en aanschouwelijke manier kom je te weten dat mannen tussen 18 en 49 jaar nog steeds blauw verkiezen als lievelingskleur en dat jeansbroeken alle generaties overleven. Een rok mag nog steeds niet, maar korte broeken zijn best ok.

Opmerkelijke vaststellingen

  • De Belg geeft 95€ per maand uit aan kledij. Dit is minder dan de Duitser en een pak minder dan de Zwitser, maar ook minder dan de Nederlandse man. 
  • Opmerkelijk genoeg zullen onze internationale mannen roze kledij met trots dragen, Belgen en Duitsers doen dat echter niet!
  • Draag je als Belgische man sieraden val je echt op, 95% vindt dit namelijk niet kunnen.
  • Schoenen aan de man brengen doe je best in Duitsland, daar bezitten ze 10 paar per man tegenover 6 voor de Belgische man.
  • Belgische mannen kopen doorgaans kledij en schoenen wanneer ze dit nodig hebben. De Duitse man denkt daar weer anders over: hij vindt dat er geen noodzaak hoeft te zijn.
  • Mannen zoeken niet specifiek naar merken tijdens het shoppen en zijn ongevoelig voor de meeste modetrends.

Je kan nog meer leuke feiten ontdekken via de infographic zelf: