Het beweegt in Antwerpen. De twee onafhankelijke bureaus Openhere en MIA bereiden een nieuwe en unieke propositie voor. Die beslissing kwam er nadat ze beiden een periode van reflectie achter de rug hadden. "De marketing-en communicatiesector is fundamenteel veranderd. En dus moet je ook jezelf als bureau in vraag durven stellen," zegt Dirk Cassiers (Managing Partner MIA) die de leiding van het conversiegedreven bureau sinds iets meer dan een jaar op zich heeft genomen, en met succes.

Stijn Gansemans (Creative Partner Openhere): ‘Openhere is klaar voor een hybrider profiel. We hebben sinds de start in 2006 altijd een sterke strategisch-creatieve focus op merkenbouw gehad maar vandaag moet je als bureau veel méér kunnen bieden.' De fusie is dan ook een logische stap. Eén ding hadden beide bureaus al wel gemeen: ze stellen in hun campagnes de relatie tussen merk en consument altijd centraal. MIA vanuit hun conversie-expertise, Openhere vanuit hun visie op merkenbouw. Die worden dus nu samengevoegd en dat zal een unieke propositie opleveren voor adverteerders.

Cassiers (MIA): ‘Een merk en een consument samenbrengen via een creatief idee is één ding. Maar ze samen houden in een spannende relatie is iets helemaal anders.'Gansemans (Openhere): ‘De relatie tussen merken en mensen loopt al lang niet meer via de platgetreden reclamepaden alleen. We zullen als nieuw bureau dan ook helemaal klaar zijn om die evolutie te kunnen volgen.' De fusie wordt een feit begin volgend jaar en beide bureaus gaan samenhokken in het huidige pand van MIA aan de Frankrijklei. De samengestelde ploeg zal 40 vaste werknemers tellen en wordt binnenkort nog versterkt met een paar nieuwkomers. Het fusieverhaal Openhere/MIA krijgt ook een nieuwe naam die ze binnenkort bekend zullen maken.

 

bron

-- --

Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar ?redactie@bloovi.be? en we nemen het op in ons Sectornieuws?.

Je kan je nieuws ook tweeten met ?#bloovi?