Toerisme Vlaanderen vroeg Prophets om Gent internationaal als toeristische bestemming te promoten aan de hand van kunstenparcours TRACK. Prophets ontwierp ‘Crowd Track Gent' een interactief muzikaal kunstwerk, gespeeld met samples van de Gentse beiaard in het Belfort.

Op de website http://crowd.track.be kan je als bezoeker je naam ingeven en beluisteren hoe die klinkt gespeeld op de Gentse beiaard. De site visualiseert de soundtrack in geanimeerde klokken. Je kan jouw geluidsfragment delen via Facebook en Twitter, met een gepersonaliseerde link.

Daarna kan je je naam toevoegen aan de ‘Crowd Track'. Dit is een ‘crowdsourced' muziek compositie die bestaat uit de namen van bezoekers. Met namen van deelnemers creëert de Gentse stadscomponiste An Pierlé een muziekstuk. Ze brengt dit live op de beiaard, tijdens het slotweekend van TRACK. Je kan de opvoering achteraf gratis als MP3 downloaden op de site.

De campagne werd door het SMAK als 42ste kunstwerk toegevoegd aan de officiële selectie van TRACK. Prophets bedacht het concept en ontwikkelde de website in vier talen. De campagne is gericht op een internationaal publiek. Toerisme Vlaanderen activeert de campagne via haar buitenland kantoren, PR en sociale media acties.

-- --

Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.

Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi