Het Franse agentschap Scinetik meldt vandaag de overname van ClickAnalyst, een bedrijf gespecialiseerd in Web Analytics. Met deze operatie kan Scinetik voet aan grond krijgen op de Belgische markt en zo zijn activiteiten naar het buitenland uitbreiden.

Scinetik is een agentschap voor advies in e-business dat de duurzame en rendabele ontwikkeling wil verzekeren van de e-commerce activiteiten van zijn klanten. Om zijn aanwezigheid in België uit te bouwen zal Scinetik steunen op een hecht partnerschap met het agentschap blue2purple, specialist in Search Engine Advertising.

ClickAnalyst van zijn kant was het eerste Belgische agentschap dat zich exclusief specialiseerde in de analyse van webbezoek (Web Analytics). Tot zijn klantenportefeuille behoren o.a. Securex, Rossel,  Lola & Liza, Nucleair Forum en Match.

Volgens Thibault Jaime, medeoprichter van Scinetik, verliep de toenadering tot ClickAnalyst heel natuurlijk. "Wij zijn al actief op de Belgische markt waar wij werken voor grote adverteerders als Delhaize. ClickAnalyst heeft een benadering van het beroep die identiek is aan de onze, en ook zijn expertise in WebAnalytics is bekend, of het nu gaat om tools zoals Google Analytics, Omniture Site Catalyst of Comscore Digital Analytix. Dat zijn belangrijke pluspunten in het kader van onze internationale ontwikkeling".

"De Belgische markt heeft heel veel opportuniteiten", benadrukt Xavière Tallent, medeoprichtster van Scinetik. "Dankzij de waaier diensten die ons agentschap nu al aanbiedt zal ClickAnalyst in de toekomst een nog breder gamma competenties kunnen aanbieden dan enkel web analytics. Voortaan zal 360° advies in interactieve marketing integraal deel uitmaken van zijn aanbod diensten, met Web Analytics als basis voor elke aanbeveling".