Bij Brussels sportmarketingbureau Talkability vormt founding father Thierry De Ridder sinds 1 september een tandem met Pieter Herremans.

"Om nog beter in te spelen op de toenemende trend van bedrijven en merken om hun sportmarketing – en sponsoring te professionaliseren en rentabiliseren is dit een logische verdere stap in de ontwikkeling van Talkability.", zegt Thierry (Ex Head of Marketing Strategic Account Nike Europe)

Activeren van bestaande sponsorships

"Waar we ons tot voorheen enkel focusten op het activeren van bestaande sponsorships van klanten, willen we voortaan klanten nog meer en beter begeleiden in hun totale sportmarketingstrategie. We willen hen enerzijds begeleiden in hun zoektocht naar het geschikte platform om zodoende een nog betere basis te verkrijgen voor een activatie van de sponsoring. Anderzijds willen we hen ook tools aanreiken om hun sponsoring beter te evalueren en rentabiliseren. "In een wereld in constante verandering is blijven staan achteruitgaan. Daarom zijn we verplicht te investeren in die know-how. Met de komst van Pieter komen we daaraan tegemoet. Pieter (ex media planner –en director Carat, BBDO, Heroes) heeft immers ruime expertise in dat domein." 

"Nog teveel wordt sportsponsoring afgerekend op het aantal meter boardings en de visibiliteit die dat idealiter oplevert in prime-time", vervolgt Pieter. "Zonder het belang van exposure te minimaliseren willen we klanten nog beter begeleiden in het effectieve doel van hun sponsoring, namelijk dankzij de juiste "talkability" rond hun sponsoring, van hun merk een hartemerk maken bij hun doelgroep om de loyauteit te verhogen en als het even kan de verkoop te stimuleren bij zowel bestaande als nieuw klanten.

Weinig geëvalueerd

Nog te weinig wordt geëvalueerd of de sponsoring nu effectief heeft bijgedragen tot een verbetering van de sales-resultaten. Samen met een aantal research-bureaus werden specifiek op maat van sportsponsors tools ontwikkeld, die een pak extra informatie geven over de communicatieve impact en het rendement van de sponsoring. Input die het sportsponsorende merken voortaan mogelijk maken gemakkelijker strategische keuzes te maken"

Pieter begeleidde in het verleden o.a. Skoda, Total, Athlon, Essent, ING, Bank van De Post, ... in de activatie en evaluatie van hun sportmarketing, zowel pre-factum in de selectie van het meest geschikte sponsoringplatform als post-factum in de meting van de exposure en communicatieve impact van de sponsoring.

In september werkte Talkability o.a. een activatie uit voor Brantano en Patrick rond het uitkomen van de nieuwe Panini Foot 2013 eind oktober en werd samen met Suseia gewerkt aan de organisatie van de FIS wereldbeker in Antwerpen met Belgisch talent Seppe Smits, wat een gigantisch succes werd.

-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf?
Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.