Tesco lanceert een nieuwe technologie in haar 450 benzinestations in Groot Brittanië. OptimEyes is een camerasysteem waarmee het aantal bezoekers van de benzinestations geteld worden en ingedeeld worden op basis van leeftijd, geslacht en andere demografische kenmerken.

Gepersonaliseerde Ads

Tesco-partner Amscreen wil aan de hand van deze data gepersonaliseerde advertenties vertonen in winkels. Net zoals dat in de futuristische film Minority Report ook al te zien was. Voorlopig wordt de technologie echter alleen gebruikt om data in te winnen.

In de nabije toekomst wil Amscreen ook personaliseerde advertenties gaan vertonen. De Tesco benzinestations hebben een wekelijks totaal aantal bezoekers van 5 miljoen per week.

Interessant voor adverteerders?

„Voor potentiële adverteerders is dit project ook interessant aangezien we binnenkort verschillende digitale advertentie oplossingen kunnen lanceren gericht aan de Tesco-shoppers,” zegt Amscreen CEO Simon Sugar.  

„De mogelijkheid om content op maat te leveren kan zeer handig zijn voor onze klanten,” zegt Peter Cattell van Tesco.

Hieronder kan je de technologie van Amscreen aan het werk zien:

Wat denk jij van deze technologie? Zou jij zo'n reclame willen te zien krijgen?