Na een intense jurering zijn de winnaars van de 8ste editie van de Cuckoo Awards gisteren bekend gemaakt. Test Aankoop wint de B2C Award met zijn ‘50 advocaten' campagne van Emakina. De B2B Award is voor bpost met de campagne ‘bpack Sprint – Action Marcolini' van TBWA. De Cuckoo Awards bekronen België's beste direct marketingcampagnes van het afgelopen jaar.

Nieuw dit jaar was de Direct WOW Award. Hiermee wil de bdma (belgian direct marketing association) een persoon belonen voor zijn of haar bijdrage aan de direct marketing sector. Maar liefst 1360 marketeers stemden voor hun favoriet. De eerste Direct Wow gaat naar Dirk Oosterlinck, directeur Shop & Deliver bij bpost.

Direct marketing: resultaten eerst

Direct marketing gaat niet alleen om mooie beelden of prentjes. Het is een strategie, een denkwijze die streeft naar concrete resultaten en sales. Dat bewees opnieuw de jurering van de Cuckoo Awards. Wie wilde meedingen naar een Cuckoo Award kon zijn case indienen via een vernieuwd, meer gestructureerd inschrijvingsformulier.

Jo Mariën, voorzitter van de jury: "Die aanpassing was noodzakelijk. Wij zagen de voorbije jaren goede cases en mooie verhalen, maar de effectieve meetbaarheid was niet altijd duidelijk. Door in het inschrijvingsformulier meteen duidelijk te maken wat belangrijk is om een award te winnen, voerden we al een eerste selectie door."

Dirk Oosterlinck geeft direct marketeers het WOW effect

De uitreiking van de Cuckoo Awards kreeg er dit jaar een extraatje bij: de Direct WOW award. De Direct WOW beloont de persoon die uitblonk in direct marketing. Een achievement award dus. Maar niet op basis van een lange staat van dienst, wel op basis van verwezenlijkingen.

De Direct WOW bekroont dus de persoon die met zijn of haar werk de sector ‘vleugels' heeft gegeven. En dit jaar was dat Dirk Oosterlinck, directeur Shop & Deliver bij bpost. Zijn inzet om direct marketing cross mediaal te benaderen binnen bdma, samen met de ontwikkeling van concrete tools zoals een Pige, een ROI- en een CO2 calculator voor Direct Mail gaven de doorslag bij de stemming.

De winnaars en hun cases worden uitvoerig beschreven op de websites van bdma: www.bdma.be.

-- --

Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.

Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi