De sterke groei van tablets doet de Belgische e-commerce toenemen. Zo zijn tegenwoordig 30% van de Belgen in het bezit van een tablet. Vorig jaar was dat slechts 12%. Dat blijkt uit een onderzoek van Deloitte.

België in kopgroep globale mobiele consumenten

Dertig procent van de Belgen in 2013 bezit een tablet tegenover 12 procent in 2012. Hierdoor bevindt België zich in de kopgroep van mobiele consumenten in de wereld. Zo gaan alleen Frankrijk, Duitsland en VS ons voor.

Explosieve groei bij 55-plussers

Vooral bij 55-plussers is de tablet enorm populair en steeg de groei explosief met zo’n 300% in vergelijking met vorig jaar. Bovendien zijn er nog heel wat mensen die eraan denken om een tablet aan te schaffen.

E-commerce

Dankzij deze toename in het aantal tablet-gebruikers is ook de e-commerce in ons land sterk gestegen. Zo kocht volgens Deloitte zo’n 57% van de Belgen in het afgelopen jaar een product of dienst via het internet. Een percentage dat alleen maar zal toenemen.

Deloitte verwacht ook dat WiFi niet de enige manier zal zijn waarop tablets verbinding zullen maken via het internet. „Vanaf het moment dat 4G op grote schaal beschikbaar is, bij verschillende providers, zal de belangstelling alleen maar toenemen,” klinkt het.