ICT-dienstverlener Xylos brengt zijn bestaande e-learningactiviteiten onder de nieuwe merknaam Neo. Dat zet een breed aanbod voor e-learning in de markt, van eenvoudige introductieprogramma’s, over sales- en producttrainingen, tot volledige leercampagnes. Neo wijkt af van de traditionele aanpak door te focussen op de leerervaring van de cursist en de klant heel nauw te betrekken bij de ontwikkeling van zijn cursus.

Ruime ervaring

Xylos heeft een jarenlange ervaring in e-learning. “Onder de paraplu van Xylos worden we nog te vaak enkel met ICT geassocieerd. Met Neo, dat onafhankelijk opereert, willen we veel breder gaan, een eigen identiteit creëren en die eigenheid verder ontwikkelen”, verklaart Peter Coppens, business unit manager Learning.

Leren met impact

“Met Neo creëren we een beleving op maat van elke specifieke doelgroep. Onze opleidingen zijn een ervaring op zich, steeds relevant want afgestemd op de leefwereld van de cursist. Vandaag zie je vaak eenheidsworst in e-opleidingen, waardoor die niet de gewenste impact hebben. Net dat willen we vermijden”, zegt teamleider Wim Van Borm.

Neo beschikt over een team van ervaren consultants die voor de ontwikkeling van de leersessies nauw samenwerken met klanten en cursisten. “De inhoud wordt bepaald door de kennis en ervaring van onze consultants, in samenspraak met onze klanten. Daardoor zijn onze cursussen perfect afgestemd op hun noden”, besluit Peter Coppens.