Generation WOW, een kersvers initiatief van ondernemers Angelique Foré en Barbara De Beir, wil naar eigen zeggen ‘vrouwelijke ondernemers en decision makers ondersteunen om de juiste richting te nemen op vlak van business strategy en brand boosting’.

Angelique Foré (39) begon in 2004 haar carrière als tv-maker bij DPG Media. Vanuit haar passie voor media, brands en community richtte ze online magazine en creative agency Belmodo op, dat ze in 2017 verkocht. Een burn-out veranderde haar parcours. Barbara De Beir (37) startte haar carrière als marketeer in de big corporates waaronder Reckitt Benckiser en Campofrio. In 2017 stond ze mee aan de start van coworking plek No18 Ampla House in Gent, nu onderdeel van IWG. Het besef dat ze verbindend wilde ondernemen, veranderde ook haar parcours.

We zijn ervan overtuigd dat deze economie zal zorgen voor nog meer dynamische bedrijvigheden. Vrouwen hebben het talent om flexibel om te gaan met deze bijzondere situaties

Podcast én congres

“We hebben van de globale pandemie net zoals vele ondernemers gewoon gebruik gemaakt om onszelf en wat we doen te herdenken en te herplannen”, vertelt Barbara De Beir. “Het lijkt alsof er geen perspectief is maar niets in minder waar. Zoveel opportuniteiten om te refreshen. We zijn ervan overtuigd dat deze economie zal zorgen voor nog meer dynamische bedrijvigheden en verbetering van het nu en de toekomst. Vrouwen hebben echt de kracht om heel flexibel om te gaan met bijzondere situaties, van klein tot groot.”

Aan het nieuwe ondernemersplatform voor ambitieuze vrouwen met een ‘spark’ is ook de podcast ‘Empower Your Network’ verbonden, waarin ondernemersverhalen van sterke vrouwen worden verteld en waarin de kracht van een netwerk wordt benadrukt. Galeriehouder Sofie Van de Velde bijt de spits af in de podcast.

Als het tegen dan organisatorisch toegelaten is, zou er in het voorjaar van 2022 een eerste grote Generation WOW-conferentie plaatsvinden in Oostende.