Tom Van Den Bosch & Bart Feyen, de founders van Energie.be

Energie.be heeft een behoorlijk gedurfde, maar wel heel transparante insteek: ze vragen je alleen als klant als je kunt besparen op je huidige energiecontract – hetgeen je te weten kan komen door de laatste afrekeningsfactuur naar Energie.be te sturen. Kan je besparen, dan kan je lid worden met één klik.

“Energie.be werkt volledig online”, aldus co-founder Tom Van Den Bosch. “Dat doen we omdat we onze klanten daarmee veel geld besparen. Net zoals online bankieren goedkoper is dan via een klassieke bank, is ook online energie een stuk goedkoper.”

De nieuwe energieleverancier, die gisteren werd gelanceerd, wil Belgische, groene energie aanbieden aan één goedkoop tarief voor iedereen. Goed gezien, aangezien uit CREG-onderzoek blijkt dat meer dan 2,23 miljoen Belgische huishoudens een elektriciteitscontract hebben dat tot de 10 duurste producten op de markt behoort.

“Als klant moet je continu je tarieven in de gaten houden en zelf actie ondernemen om van leverancier te veranderen – de wereld op z’n kop”, vindt co-founder Bart Feyen. “Bij Energie.be blijft je continu genieten van het laagste tarief op lange termijn, zonder onaangename verrassingen.”