DESelect-founder Jonathan van Driessen & Anthony Lamot

De Antwerpse scale-up DESelect, opgericht in 2019, verwacht het komende jaar een verviervoudiging van zijn groei. Onder meer omdat Anthony Lamot en Jonathan Van Driessen, geestelijke vaders van het datagedreven marketingplatform, de blik op verdere internationalisering richten.

Ze krijgen hierbij nu de steun van nieuwe investeerders, te weten de drijvende krachten achter de Belgische succesbedrijven Collibra, Showpad en 4C. Naast een kapitaalinjectie zullen zij ook hun netwerk openstellen en DESelect mee begeleiden bij de verdere internationalisering. Daarnaast treden onder meer Pascal Borremans (4C/Wipro) en Hendrik Isebaert (Showpad) toe tot de gloednieuwe adviesraad van de Antwerpse scale-up.

DESelect is erin geslaagd om op zeer korte tijd een product te ontwikkelen dat echt inspeelt op een bestaande nood bij heel wat marketeers

“DESelect is erin geslaagd om op zeer korte tijd een product te ontwikkelen dat echt inspeelt op een bestaande nood bij heel wat marketeers. Ik heb het volste vertrouwen in beide oprichters en verwacht dat het bedrijf een zeer mooie toekomst tegemoet gaat”, aldus Louis Jonckheere, co-founder van Showpad en één van de nieuwe investeerders.

Dit jaar nog Serie A-kapitaalronde

DESelect is vandaag al wereldwijd actief en groeit momenteel vooral sterk in Europa, maar ziet nu ook de belangstelling vanuit de VS en Azië fors toenemen. In het najaar van 2021 mikt DESelect ook op een serie A-kapitaalronde. Voor volgend jaar wil het bedrijf dan ook een business-unit openen in de VS, waar op termijn ruim de helft van de markt kan liggen.

“De digitalisering van het koopgedrag en de explosie van marketingtechnologie hebben ervoor gezorgd dat marketeers ook met steeds technischer uitdagingen af te rekenen krijgen”, aldus co-founder Anthony Lamot. “Onze oplossingen spelen daarop in en bieden bedrijven nu de mogelijkheid om hun klanten efficiënter te segmenteren en hun communicatie dus veel gerichter en een stuk meer gepersonaliseerd te maken.”

Specifiek binnen de categorie marketing en commerce verwacht de wereldwijde markt voor SaaS-toepassingen de komende vier jaar een groei van van 24 tot 41 miljard dollar.