June Tess Van Veer en Katelijne Berx, oprichters van Peppl.

June Tess Van Veer en Katelijne Berx van start-up Peppl. ontwikkelden een methode waarbij oefeningen die het mentaal welzijn verbeteren worden gelinkt aan dagdagelijkse producten en momenten. Zo is er de Peppl. dag- en nachtcrème, met daarop een QR-code die naar een audio-oefening leidt, ontwikkeld in samenwerking met gedragstherapeuten. Op die manier wordt het aanbrengen van de crème niet enkel een moment van fysieke maar ook van mentale zelfzorg. Peppl. wil de oefeningen in de toekomst ook aan andere routines linken, zoals de dagelijkse kop koffie of thee. De start-up zet daarvoor partnerships op met duurzame merken.

“We ondervonden dat mensen hun stress willen verminderen of zelfvertrouwen willen verhogen, maar totaal geen idee hebben hoe eraan te beginnen of er geen tijd voor hebben”, aldus June Tess Van Veer, mede-oprichtster Peppl. “Met Peppl. willen we de drempel verlagen, door het aan bestaande gewoontes te koppelen.”

Concreet wil de start-up in 2022 11 miljoen minuten Peppl.-ervaringen bezorgen, ofte één minuut per Belg.