Start-up Qollabi, dat innoverende samenwerkingssoftware ontwikkelt, heeft in een Pre Series A-ronde drie miljoen euro opgehaald. Investeerders waren KPN Ventures, PMV, Angelwise en een Amerikaanse fonds. Met het geld zal Qollabi zich in de eerste plaats internationaal versterken met het oog op de VS. Qollabi telt nu al grote Europese klanten als Alcatel Lucent in Frankrijk, KPN in Nederland en Bpost bij ons.

“Deze investering zet Qollabi in een stroomversnelling om onze bestaande (internationale) klanten verder te ondersteunen en onze expansie in de VS te versnellen”, licht CEO Frie Pétré toe. “De nieuwe investeerders brengen extra expertise, waarvan we de impact nu al voelen.”

“Wij zijn ervan overtuigd dat het digitaal beheer van indirecte verkoopkanalen alle gebruikers interessante inzichten kan opleveren die niet alleen kunnen leiden tot een grotere omzet maar bijvoorbeeld ook tot optimalere producten of accuratere voorspellingen”, aldus aldus Roald Borré, head of equity investments bij PMV. “Dat de software van Qollabi bovendien gebruiksvriendelijk is en al verschillende grote klanten wist te overtuigen, versterkt ons geloof in het potentieel van de start-up.”