Henrik Segergren, Ann-Sofi Nääs, Jakob Pernvik

Het end-to-end agency iO, met hoofdzetel in Herentals, zet zijn expansietoch op de Scandinavische markt onverminderd voort. Waar eerder deze maand het Deense agency Peytz & Co al aansloot, is het nu de beurt aan digital agency Triggerfish uit Stockholm om zich aan te sluiten bij iO. Eerder dit jaar traden twee andere Zweedse agency’s -Stendahls en Awave - al toe tot de groep.

Triggerfish werd in 1999 opgericht in Stockholm en is als digital agency een gevestigde waarde in de Scandinavische regio. Met 44 medewerkers biedt de WordPress-specialist zowel expertise in analyse, strategie, design, webdevelopment als projectmanagement.

Afgelopen voorjaar hebben we heel wat boeiende meetings gehad in het Noorden, en daar plukken we nu de vruchten van

“Afgelopen voorjaar hebben we heel wat boeiende meetings gehad in het Noorden, en daar plukken we nu de vruchten van. De acquisities van Peytz & Co en Triggerfish zijn nog maar het begin”, maakt Pieter Janssens, founding CEO van iO, zich sterk.

​“Toen we Pieter (Janssens; nvdr), Brian (Hirman, Director M&A bij iO; nvdr) en Henrik (Segergren, Growth Director iO Nordics; nvdr) voor het eerst ontmoetten, voelden we al snel dat Triggerfish en iO dezelfde waarden delen. Bovendien zagen we meteen mogelijkheden om samen te werken. Met iO kunnen we onze klanten services bieden die tegelijk breder én specifieker gaan. Dat was een van de redenen waarom we onze toekomst wilden verderzetten als deel van iO”, zegt Jakob Pernvik, CEO bij Triggerfish. ​