De Brusselse Foodtech start-up Gus Foods, die digitale bedrijfskantines ontwikkelt en deel uitmaakt van accelerator Start it @KBC, heeft 750.000 euro opgehaald bij onder meer Willem Delbare (ex-Teamleader) en een familiaal investeringsfonds.

Sinds de lancering begin 2021 wist Gus Foods al zo’n 30.000 verse maaltijden te verkopen. Gus Foods zal het groeikapitaal aanwenden om het team uit te breiden, de technologie achter de slimme koelkasten verder te innoveren en bedrijven een nog groter assortiment aan verse, gezonde maaltijden voor te schotelen. Ook uitbreiding naar Luxemburg staat op de radar.

De slimme koelkasten van Gus Foods hebben een aanbod dat via voorspellende data inspeelt op de aanwezige werknemers, die betalen met een mobiele app. De ontwikkeling biedt een antwoord op de evolutie hybride werken en een alternatief voor de vaak ongezonde opties waar werknemers voor kiezen.

“Tijdens de coronacrisis zijn mensen zich meer dan ooit bewust geworden van het belang van gezonde, dicht bij huis geproduceerde voeding”, aldus Pauline Geldof die Gus Foods in 2020 samen met Andreas De Ridder, haar ex-collega bij Delhaize, uit de grond stampte. “We halen onze verse, gezonde maaltijden alleen bij lokale leveranciers en Belgische merken zoals Umamido en Les Filles.”

Ook helpen de digitale bedrijfskantines om voedselverspilling tegen te gaan. Dankzij de voorspellende data die de koelkasten verzamelen, weet Gus Foods immers op welke dagen er het meeste volk op kantoor is en welke maaltijden het populairst zijn. Zo kunnen de koelkasten op het juiste moment met de juiste verse producten worden gevuld.