MobieTrain-CEO Guy Van Neck

Het Limburgse HR-techbedrijf MobieTrain ging in januari van dit jaar in Spanje van start, maar laat er duidelijk geen gras over groeien en zet zijn internationale expansie verder met een virtuele lancering in Frankrijk en een kantoor in Italië. De keuze voor voor modestad Milaan is daarbij niet onbewust: fashion is een van de belangrijkste deelsegmenten voor het mobile learningbedrijf.

“Net als Spanje speelt Italië een prominente rol in de internationale fashionindustrie, een markt die we goed kennen dankzij klanten als Diesel, Vans of Odlo”, aldus Business Development Director Nouri Zouaghi. “Met een lokaal team in Italië en aantoonbare ‘product-market fit’ hopen we nu ook andere grote spelers te overtuigen van de meerwaarde van mobile learning en onze app.”

“Uit onze research blijkt dat Italië inzake digital één van de snelst evoluerende landen is”, aldus CEO Guy Van Neck. “Italiaanse bedrijven willen met nieuwe technologieën aan de slag gaan en zo de digikloof met de rest van Europa verkleinen. Het Italiaanse relanceplan biedt hun daartoe een echte stimulans. Voor ons is dit dus het juiste moment om de markt te betreden, ook omdat er geen rechtstreekse competitie is.”