Start-up Dripl, dat Refill Points bij bedrijven plaatst en zo gezonde en verpakkingsvrije alternatieven aanbiedt voor suikerige frisdranken en saai (spuit)water, heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: 500.000 uitgespaarde wegwerpverpakkingen. Daarmee zit het op schema om tegen het einde van 2022 één miljoen vermeden wegwerpverpakkingen te bereiken.

De mijlpaal komt er amper acht maanden na de vorige, toen de kaap van 100.000 werd bereikt. Binnen 3 jaar wil Dripl in heel Europa actief zijn om zo 10 miljoen wegwerpverpakkingen te vermijden. Om die plannen te verwezenlijken, haalde het bedrijf in oktober 2021 1,1 miljoen euro kapitaal op. Voor eind dit jaar staat er een nieuwe kapitaalronde op de planning.

“Dankzij onze groei schaalt de positieve impact die we hebben mee”, aldus Colin Deblonde, CEO van Dripl. “Elke Refill Point in elk bedrijf doet de teller van vermeden verpakkingen aantikken en belangrijker, de plastic afvalberg slinken. We gaan nu ook de Nederlandse markt op, hebben al enkele partnerships met b2b-cateringbedrijven in opgezet die Dripl in hun aanbod opnemen. Er lopen ook nog enkele gesprekken. Zo zullen we onze impact nog kunnen versnellen.