Voetballegende Lionel Messi stapt in de nieuwe Silicon Valley-holding Play Time, die eigenlijk een partnership is tussen de Messi Group en de Silicon Valley-veteranen Razmig Hovaghimian en Michael Marquez. De focus van de investeringen zal liggen op internationale sport, media en (voetbal)technologie.

Play Time heeft met Matchday.com intussen al een eigen start-up ontwikkeld, een game studio voor voetbalfans die nog voor het WK voetbal in november van start wil gaan. Bovendien heeft het ook al zijn eerste investering gedaan, meer bepaald in AC Momento, dat wedstrijdshirts van clubs en spelers veilt.

“Ik ben blij te kunnen uitbreiden naar Silicon Valley”, aldus Messi, “en ik hoop dat Play Time, door wereldwijd samen te werken met ambitieuze ondernemers, een positieve invloed op die wereld zal hebben.” Het gespecialiseerde magazine Forbes berekende dat Messi al voor het tweede jaar op rij de best betaalde sporter ter wereld is. Dat heeft de 35-jarige Argentijn enerzijds te danken aan het monstersalaris bij zijn club Paris Saint-Germain (75 miljoen dollar) en anderzijds uit reclame-inkomsten (55 miljoen dollar).

Co-founder en algemeen directeur van Play Time wordt Razmig Hovaghimian, die eerder aan het roer stond van Hoodline en co-founder was van entertainment start-up Viki, die in 2013 voor meer dan 200 miljoen dollar werd verkocht aan Rakuten.