HiPeople-founders Sebastian Schüller en Jakob Gillmann

Mediahuis Ventures, het durfkapitaalfonds van het Europese mediaconcern Mediahuis, investeert in het Berlijnse HiPeople, dat een intelligent rekruteringsplatform bouwde. Samen met investeringspartners Moonfire, Capnamic Ventures en Cherry Ventures pompt het 2,7 miljoen dollar in HiPeople, om de verdere groeiplannen van de Duitse start-up te ondersteunen.

Het platform verzamelt, analyseert en visualiseert automatisch essentiële data over kandidaten en wervingsprocessen van een bedrijf, zodat recruiting teams diepgaande pre-employment gegevens over die kandidaten kunnen verzamelen. Dat laat hen toe dubbel zo snel te rekruteren. Ook de kwaliteit van de aanwerving neemt toe, want het verloop daalt met 40 procent.

“Vandaag is werven niet alleen CV’s scannen en sollicitatiegesprekken voeren”, aldus co-founder Jakob Gillmann. “Recruiters willen zo snel mogelijk de juiste kandidaat vinden. Zeker in de onzekere tijden waarin we leven.”

“Onze missie om verkeerde aanwervingen definitief verleden tijd te maken, is nog maar voor één procent voltooid”, vult co-founder Sebastian Schüller aan. “In de komende twaalf maanden zullen we onze assessment- en referentiebibliotheek tienvoudig laten groeien om onze klanten nog meer flexibiliteit te bieden om snel toptalenten te identificeren.”