De Nederlandse e-commerce scaleup Dwarfs haalde in oprichtingsjaar 2021 al eens 30 miljoen euro op en realiseert nu een kapitaalronde voor hetzelfde bedrag. Het doel is om met het kapitaal nieuwe webwinkels over te nemen en het eigen technologieplatform op te schalen binnen Europa.

Sinds de oprichting heeft het bedrijf al 15 merken overgenomen, die goed zijn voor een omzet van ongeveer 40 miljoen euro. “Dwarfs is uitstekend gepositioneerd om te profiteren van de turbulente e-commerce markt”, vertelt Demian Beenakker, CEO en co-founder van Dwarfs. Op dit moment zien wij kansen om goed presterende merken tegen lage prijzen te acquireren. Als first mover en enige aggregator in de Benelux die naast Amazon sterk aanwezig is op Bol.com, zijn we hiervoor uitstekend gepositioneerd.”

Het bedrijf is van plan de nieuwe kapitaalinjectie te gebruiken om dit platform verder op te schalen binnen Europa. Daarnaast wil het nichespelers met een nettowinst van minimaal 500.000 euro overnemen. “We zien er enorm naar uit tempo te maken met de merken die we op het oog hebben”, besluit de co-founder.