De Belgische reclamewereld zal begin mei kennismaken met een bureau dat de zaken behoorlijk anders aanpakt. Een adverteerder kan er gewoon binnenlopen en een van de reclamegerechten bestellen die met prijs en al zichtbaar zijn op een menukaart zoals die boven de toonbank hangt bij fastfoodketens en takeaway-restaurants. Straffer nog: de campagne wordt na één week al gepresenteerd.

Na Zuid-Afrika en Nederland - waar het bureau al meermaals in de prijzen viel - is België het derde land waar Joe Public Take-Away Advertising zijn diensten aanbiedt aan adverteerders die hun reclamecampagne sneller, goedkoper en transparanter opgediend willen krijgen. Manuel Ostyn en Pieter Staes gaan samen met Strategy Director Mélanie Dalla-Riva de Belgische activiteiten leiden vanuit het nieuwe kantoor in Antwerpen. Het drietal stapt over van ‘creative transformation agency’ Wunderman Thompson.

De in Mechelen gevestigde digitale bureaugroep Springbok investeert mee in het verhaal. België is een eerste stap, de oprichters van het Nederlandse Joe Public en van het Zuid-Afrikaanse Joe Public beginnen samen met Springbok een joint venture, genaamd Joe Public Worldwide, en gaan daarmee de komende jaren het succesvolle Take-Away Advertising model verder uitrollen in Europa.