Vlnr: Gilles Mattelin, Rob Van Impe en Emiel Huughe

YouTube-fenomeen Average Rob (echte naam: Rob Van Impe) brengt deze week onder de naam Tout Bien zijn eigen pils op de markt. Samen met twee vennoten - ondernemer Gilles Mattelin (co-CEO en founder van Henchman AI) en marketeer Emiel Huughe - werkte hij tien maanden lang aan de receptuur en vormgeving.

“Ik speel al jaren met het idee om een eigen bier te maken”, vertelt hij over zijn project. “Geen speciaalbier, maar een simpele Belgische pils. Niets meer, niets minder. Als Belg ben ik enorm gehecht aan onze bourgondische cultuur waarin eten en drinken centraal staan. En een frisse pils speelt hier een hele grote rol in. Maar die hoeft daarom niet saai te zijn.”

Tout Bien kan besteld worden via de bekende on-demand delivery service Gorillas, die het bier binnen de tien minuten koud kan leveren. “We starten de verkoop online, een terrein dat mij goed bekend is, maar het is zeker de bedoeling om later uit te breiden naar de fysieke winkelrekken”, besluit Average Rob.